Водородните коли са всъщност електромобили, като необходимата за задвижването им електрическа енергия се произвежда в горивна клетка. Казано иначе, тези водородни машини представляват мини електроцентрали, които могат да бъдат използвани като доставчик на електричество.
Именно това са направили изследователи от Технологичния университет в Делфт, Нидерландия. Те са монтирали контакт в Hyundai ix35 Fuel Cell, чрез който захранват сградата на университета.
Задвижващата система на Hyundai ix35 Fuel Cell има капацитет от 10 киловата (kW), които са достатъчни да захранят средно десет домакинства, сочи информацията от корейския автомобилен производител.
"Собствениците на автомобили използват своите превозни средства за транспортиране само 5% от времето. За разлика от задвижваните от изкопаеми горива автомобили паркираният автомобил с горивна клетка може да произвежда електричество от водород - по-чисто и по-ефикасно от съвременната електрическа система и с полезни „отпадъчни“ продукти като топлина и чиста вода", споделя професор Ад ван Вейк.
Подобно нещо вече направи японската компания Honda със своя сериен водороден автомобил Clarity. Той може да бъде поръчан със специалното устройство Power Exporter 9000, чрез което автомобилът се превръща в генератор на електрически ток. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, но цената на екстрата е малко над 10 хил. долара.
Колкото до Hyundai ix35 Fuel Cell, той е вече наличен на 13 европейски пазара. Водородният модел дори се използва като такси в Париж, Франция. Той се задвижва от електрически мотор с мощност 136 к.с., а водородният резервоар с капацитет 5,64 кг и 24-киловатовата литиево-полимерна батерия позволяват автономен пробег от почти 600 км. Водородният кросовър има максимална скорост от 160 км/час и ускорява от място до 100 км/час за 12,5 секунди.
Още за водородните автомобили четете в Automedia.bg
Именно това са направили изследователи от Технологичния университет в Делфт, Нидерландия. Те са монтирали контакт в Hyundai ix35 Fuel Cell, чрез който захранват сградата на университета.
Задвижващата система на Hyundai ix35 Fuel Cell има капацитет от 10 киловата (kW), които са достатъчни да захранят средно десет домакинства, сочи информацията от корейския автомобилен производител.
"Собствениците на автомобили използват своите превозни средства за транспортиране само 5% от времето. За разлика от задвижваните от изкопаеми горива автомобили паркираният автомобил с горивна клетка може да произвежда електричество от водород - по-чисто и по-ефикасно от съвременната електрическа система и с полезни „отпадъчни“ продукти като топлина и чиста вода", споделя професор Ад ван Вейк.
Подобно нещо вече направи японската компания Honda със своя сериен водороден автомобил Clarity. Той може да бъде поръчан със специалното устройство Power Exporter 9000, чрез което автомобилът се превръща в генератор на електрически ток. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, но цената на екстрата е малко над 10 хил. долара.
Колкото до Hyundai ix35 Fuel Cell, той е вече наличен на 13 европейски пазара. Водородният модел дори се използва като такси в Париж, Франция. Той се задвижва от електрически мотор с мощност 136 к.с., а водородният резервоар с капацитет 5,64 кг и 24-киловатовата литиево-полимерна батерия позволяват автономен пробег от почти 600 км. Водородният кросовър има максимална скорост от 160 км/час и ускорява от място до 100 км/час за 12,5 секунди.
Още за водородните автомобили четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Дрешки, играчки, храна - с какви подаръци зарадваха кученцата от приюта в Каменар?
Туристическият сезон във Варна е застрашен
Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
П. Димитров: Не очаквам да бъде приет нов бюджет до юни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Леонардо ди Каприо разкри защо не иска да режисира филми
Трамвай и автобус се удариха на "Ситняково"
Политолози: Радев трябва само да се появи на бял кон
Сашо Андреев със "Златен пояс": Новата награда е стимул
преди 9 години Дианчо тия глупости да ги беше написала Викито да и е простено.Какъв е тоя институт дето може да се захрани с 10 киловата ??? Кое е това семейство дето може да живее с 1 киловат като дори пералнята или микровълновата са по мощни а за готварски печки и отопление да не говориме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар