Водородните коли са всъщност електромобили, като необходимата за задвижването им електрическа енергия се произвежда в горивна клетка. Казано иначе, тези водородни машини представляват мини електроцентрали, които могат да бъдат използвани като доставчик на електричество.
Именно това са направили изследователи от Технологичния университет в Делфт, Нидерландия. Те са монтирали контакт в Hyundai ix35 Fuel Cell, чрез който захранват сградата на университета.
Задвижващата система на Hyundai ix35 Fuel Cell има капацитет от 10 киловата (kW), които са достатъчни да захранят средно десет домакинства, сочи информацията от корейския автомобилен производител.
"Собствениците на автомобили използват своите превозни средства за транспортиране само 5% от времето. За разлика от задвижваните от изкопаеми горива автомобили паркираният автомобил с горивна клетка може да произвежда електричество от водород - по-чисто и по-ефикасно от съвременната електрическа система и с полезни „отпадъчни“ продукти като топлина и чиста вода", споделя професор Ад ван Вейк.
Подобно нещо вече направи японската компания Honda със своя сериен водороден автомобил Clarity. Той може да бъде поръчан със специалното устройство Power Exporter 9000, чрез което автомобилът се превръща в генератор на електрически ток. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, но цената на екстрата е малко над 10 хил. долара.
Колкото до Hyundai ix35 Fuel Cell, той е вече наличен на 13 европейски пазара. Водородният модел дори се използва като такси в Париж, Франция. Той се задвижва от електрически мотор с мощност 136 к.с., а водородният резервоар с капацитет 5,64 кг и 24-киловатовата литиево-полимерна батерия позволяват автономен пробег от почти 600 км. Водородният кросовър има максимална скорост от 160 км/час и ускорява от място до 100 км/час за 12,5 секунди.
Още за водородните автомобили четете в Automedia.bg
Именно това са направили изследователи от Технологичния университет в Делфт, Нидерландия. Те са монтирали контакт в Hyundai ix35 Fuel Cell, чрез който захранват сградата на университета.
Задвижващата система на Hyundai ix35 Fuel Cell има капацитет от 10 киловата (kW), които са достатъчни да захранят средно десет домакинства, сочи информацията от корейския автомобилен производител.
"Собствениците на автомобили използват своите превозни средства за транспортиране само 5% от времето. За разлика от задвижваните от изкопаеми горива автомобили паркираният автомобил с горивна клетка може да произвежда електричество от водород - по-чисто и по-ефикасно от съвременната електрическа система и с полезни „отпадъчни“ продукти като топлина и чиста вода", споделя професор Ад ван Вейк.
Подобно нещо вече направи японската компания Honda със своя сериен водороден автомобил Clarity. Той може да бъде поръчан със специалното устройство Power Exporter 9000, чрез което автомобилът се превръща в генератор на електрически ток. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, но цената на екстрата е малко над 10 хил. долара.
Колкото до Hyundai ix35 Fuel Cell, той е вече наличен на 13 европейски пазара. Водородният модел дори се използва като такси в Париж, Франция. Той се задвижва от електрически мотор с мощност 136 к.с., а водородният резервоар с капацитет 5,64 кг и 24-киловатовата литиево-полимерна батерия позволяват автономен пробег от почти 600 км. Водородният кросовър има максимална скорост от 160 км/час и ускорява от място до 100 км/час за 12,5 секунди.
Още за водородните автомобили четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 8 години Дианчо тия глупости да ги беше написала Викито да и е простено.Какъв е тоя институт дето може да се захрани с 10 киловата ??? Кое е това семейство дето може да живее с 1 киловат като дори пералнята или микровълновата са по мощни а за готварски печки и отопление да не говориме. отговор Сигнализирай за неуместен коментар