IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nissan Navara взе най-доброто от кросовърите

Пикапът вече не е просто "неуморим работяга", а и приятен спътник за всяко пътуване

14:45 | 29.03.16 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимки: Любомир Асенов</em></p>

Снимки: Любомир Асенов

Кросовърите спечелиха сърцата на клиентите със своите универсалност и атрактивен външен вид. Популярността на този тип автомобили нарасна толкова много, че те вече присъстват във всеки автомобилен сегмент. Дори в този на пикапите. Да, новото поколение Nissan Navara лесно може да бъде сбъркано с Qashqai или X-Trail при поглед отпред. Това е търсен ефект, тъй като пикапът вече не е просто "неуморим работяга", а и приятен спътник за всяко пътуване.

Това е постигнато благодарение на използването на технологии от света на кросовърите, които подобряват най-вече пътното поведение, комфорта в кабината, сигурността и разхода на гориво. Но без да компрометират задължителните за пикапите способности.

"Напълно новият Nissan Navara поставя нов еталон в сектора на 1-тонните пикапи, комбинирайки най-доброто от лидерството на Nissan в сегмента на кросовърите с над 80 години опит в дизайна и производството на здрави и интелигентно конструирани пикапи", споделиха от компанията по време на премиерата.
Обладан от кросовърите
Една от иновациите е 5-звенно задно окачване, което заменя обичайните за сегмента листови ресори. С такова пружинно окачване се оборудва само версията Double Cab на новата Navara, като предоставя далеч по-комфортно возене, особено при ненатоварен автомобил.

Убедихме се в това по време на теста на модела, който се състоя в околностите на Банско. Успяхме да изпробваме Navara както на магистрала и първокласни асфалтирани пътища, така и на кални и заснежени офроуд терени.
Обладан от кросовърите
За Navara тежките терени не са проблем

При движение по асфалт пикапът показа поведение като на голям всъдеход. Завоите се взимат с минимален крен, а поддържането на скорост от 140-150 км/час не е проблем. Най-добре иновативното за сегмента окачване обаче се усеща при лошите пътища, при движението по които задницата на машините с ресори буквално подскача. При Navara комфортът остава на високо ниво, именно заради новата схема на задното окачване.

Подобрената возия е позволила на инженерите да скъсят леко междуосието (по-дългото междуосие е предпоставка за по-качествена возия), което пък се е отразило положително на маневреността. Диаметърът на завой вече е само 12,4 метра, което е особено полезно при маневриране в града.
Обладан от кросовърите
Добрата новина е, че заетата от света на леките автомобили концепция на задното окачване не влияе на товароносимостта на пикапа. Тя остава над 1 тон, а теглителната сила достига 3500 кг. Издържливостта на новите компоненти също не отстъпва на ресорите, заявиха от компанията.

Обладаването от кросовърите е особено видно при дизайна на екстериора и интериора. Новата Navara изглежда по-стилно отвсякога, разчитайки на LED фарове и дневни светлини, решетка във формата на "V", разширени калници и множество хромирани елементи.
Обладан от кросовърите
Салонът е максимално приближен до тези на Qashqai и X-Trail

Дизайнът на салона също е приближен максимално до тези на Qashqai и X-Trail, като е оборудван и с предлаганите за кросовърите екстри - камера с 360-градусово наблюдение около автомобила, електрически седалки с подгряване, климатроник с две зони, инфо-система със 7-инчов дисплей, въздуховоди за задните места и много други.

Използваната за таблото пластмаса е твърда на допир, но пък изглежда добре и има висока издържливост. Предните седалки са аналогични с тези на X-Trail, докато задните предлагат по-комфортен наклон на облегалката в сравнение със старата Navara. Впечатление обаче ни направи липсата на възможност за регулация на волана в дълбочина при тестовия модел.
Обладан от кросовърите
Превключвателят за различните режими

За да направят Navara още по-привлекателна за различните клиенти, японците са подготвили и широка линия от над 125 различни аксесоара. Сред тях можем да изброим тегличи, багажници, пластмасови или алуминиеви покрития на товарния леген, С-образни релси за закрепване на различни товари, алуминиеви джанти, странични релси, хромирани детайли и др.

Най-интересни са предлаганите няколко типа хардтоп - мек, метален или такъв, който превръща пикапа в SUV. Последният представлява масивен елемент, оборудван с вътрешна тапицерия, осветление и прозорци, като е свързан към централното заключване на автомобила и се предлага в цвета на каросерията. Въпросната екстра предлага отлична защита за багажа, но и цената й не е за подценяване - около 7 000 лв.
Обладан от кросовърите
Що се отнася до задвижването, новата Navara разчита на познатия 2,3-литров дизелов мотор. Той е подобрен, като сега изразходва с 24% по-малко гориво. Заслуга за това има и трансмисията, която е напълно нова - 7-степенна автоматична. Тя се предлага като опция, докато стандартната е ръчна с 6 степени.

Двигателят е наличен в две версии - със 163 или със 190 к.с. Изборът от задвижвания е между задно и 4х4.
Обладан от кросовърите
Моделите с 4х4 са оборудвани стандартно със системата Hill Descent Control (HDC), която се активира чрез бутон и осигурява контролирано спускане по наклон. Налична като базово оборудване е и системата Hill Start Assist (HSA) - поддържа спирачно усилие, което, при потегляне по наклон нагоре, предотвратява потеглянето на автомобила назад.

Самото 4х4 задвижване, подобно на Qashqai и X-Trail, е снабдено с контролер. Той е разположен на централната конзола в салона и предлага три режима - 2WD, 4HI и 4LO. Първият задвижва само задните колела, като е предназначен за постигане на по-нисък разход. 4HI включва в движението всички колела и функционира при скорост до 100 км/час. Последният режим с ниски предавки е предназначен за най-тежките терени, като отдава по-голям въртящ момент към колелата. Освен това е налично и механично заключване на диференциала, което отново се активира с натискането на бутон.
Обладан от кросовърите
Един от предлаганите хардтопи

Цените на новата Navara във версия Double Cab стартират от 58 300 лв. с ДДС. Върховият модел приближава сумата от 80 хил. лв. с ДДС. 12-тото поколение на пикапа се произвежда в Барселона, Испания. Гаранцията е 5 години или 160 хил. км.

Още снимки на модела вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:18 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
Даааа, Нисан нисан... РЕНО-Нисан :(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още