Peugeot и Citroën стартират глобална офанзива, като плановете предвиждат и завръщане на пазара на САЩ. Това съобщава Automobilwoche, цитирайки Карлос Таварес, изпълнителен директор на PSA Peugeot Citroën.
Френският концерн отново генерира печалба и има смели амбиции за бъдещето, споделя Таварес. И уточнява, че глобалната офанзива включва най-малко два нови пазара - Иран и САЩ.
Към момента обаче завръщането оттатък океана все още няма официална зелена светлина. Основните пречки за този ход са липсата на дилърска и сервизна мрежи на Peugeot и Citroën в САЩ, както и липсата на завод в страната. Импортирането на автомобили е съпроводено с редица разходи, които ще увеличат цената на моделите и ще ги направят слабо конкурентни, споделя Таварес.
Завръщането в САЩ обаче е приоритет за концерна, като подробностите за евентуалния ход ще бъдат изнесени на 5 април. Тогава ще бъде обявен планът „Back in the Race” (Обратно в надпреварата) на производителя, който предвижда също така отказ от нишовите модели за сметка на нови специални версии на гамата от конвенционални автомобили.
Французите имат амбиции да въведат в САЩ и новата луксозна марка DS, която дебютира на пазара като "глобален бранд", но към момента се продава единствено в Европа и Китай. Ако PSA отново отправи поглед към Америка, то именно DS ще бъде първата марка, която ще се отправи към този пазар, разкрива още Таварес.
Припомняме, че историята на Citroën в САЩ приключи през 1974 година, докато Peugeot прекрати операциите си на този пазар през 1991 г.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg