България отчита 12-процентен ръст на продажбите на нови коли през февруари на годишна база. През втория месец на годината дилърите в страната ни са продали 1661 нови автомобила, докато година по-рано техният брой е бил 1481. Общо за първите два месеца са били продадени 3 169 нови коли, което представлява ръст от 9,3 на сто спрямо продадените година по-рано по същото време 2 900 броя, показва статистиката на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA).
В същото време някои страни от ЕС отчитат значително по-голям растеж.
Продажбите в Общността скачат през февруари средно с 14,3 на сто до малко над 1 млн. коли, както пояснява ACEA. По този начин браншът отчита 30-ти пореден месец на възход.
За първите два месеца на годината нарастването бе от 10,1 на сто.
В Италия се отчита ръст от 27,3 на сто на годишна база, а във Франция нарастването е от 13%. И в Испания (+12,6%) и Германия (+12%) има двуцифрен ръст.
Най-зле се представя очаквано гръцкият пазар, където продажбите са се сринали с 32,4% на годишна база.
Volkswagen, който пострада от скандала с емисиите, продължава да пропуска бума на европейския автомобилен пазар.
Докато през февруари продажбите в Европа са ускорили растежа си до 14,3%, доставките при марката Volkswagen са се повишили само с 4,4 на сто. Продажбите на цялата група VW, подпомогнати от Audi и Skoda, бележат увеличение от 8%. Пазарният дял обаче се е свил до 23,9 на сто.
При конкурентите на масовия пазар и в луксозния сегмент се наблюдава двуцифрен скок, като Fiat Chrysler показва най-силен растеж - 23%.
IHS Automotive очаква пазарният растеж да отслабне след януари и февруари, прогнозирайки темп от 3% до равнище 3,28 милиона коли за тази година.