Водородната Honda Clarity Fuel Cell може да се използва и като мини електроцентрала, сана ясно при пазарната премира на автомобила в Япония. Това е възможно благодарение на устройството Power Exporter 9000, което е част от пакета с опции на модела.
Собственикът на Clarity Fuel Cell може да използва колата си като генератор на електрически ток и дори да захранва дома си. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, се казва в съобщението от Honda. Цената на опцията е малко над 10 000 долара.
Honda Clarity Fuel Cell се задвижва от електрически двигател, който черпи енергия от горивна клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода. Самото зареждане с водород отнема едва 3 мин.
Clarity Fuel Cell може да премине 750 км. с напълно зареден резервоар. По-рано обявеният автономен пробег бе 700 км.
В родината си моделът има стартова цена от 7 660 000 йени, което е приблизително 67 500 долара. Той е достъпен за частни и корпоративни клиенти, като за тази година компанията предвижда да пласира около 200 екземпляра в Япония.
Honda Clarity Fuel Cell вече дебютира на пазара в САЩ, като по-късно тази година ще бъде налична и на избрани европейски пазари.
Още за Honda Clarity вижте в Automedia.bg
Водородната Honda произвежда ток и за дома
Седанът Clarity дебютира в Япония с автономия от 750 км
16:48 | 17.03.16 г. 2Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Samsung придобива британския стартъп Oxford Semantic Technologies
-
Заплатите във Великобритания са нараснали с 5,7% за година
-
ПП-ДБ са готови да върнат втория мандат
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
-
Джей Ди Ванс: Ще се посветим на работещите хора, край на грижите за Wall Street
-
Войната на чипове между САЩ и Китай удря директно азиатските технологични акции
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
"Росатом" продаде активите си в Германия
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
2 -
Втори мандат на Тръмп ще засегне повече пазарите извън САЩ
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
1 -
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май
-
Спад на задлъжнялостта дава на големите компании в Европа повече възможности за дивиденти и сделки
преди 8 години Хонда отдавна имат коли с горивни клетки и водорода идваше от разграждането на метана(СН4)тоест големият въпрос е от къде идва водорода защото за разграждането на водата(Н20) се иска много енергия и съхранението на водорода също е скъпо отговор Сигнализирай за неуместен коментар