Водородната Honda Clarity Fuel Cell може да се използва и като мини електроцентрала, сана ясно при пазарната премира на автомобила в Япония. Това е възможно благодарение на устройството Power Exporter 9000, което е част от пакета с опции на модела.
Собственикът на Clarity Fuel Cell може да използва колата си като генератор на електрически ток и дори да захранва дома си. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, се казва в съобщението от Honda. Цената на опцията е малко над 10 000 долара.
Honda Clarity Fuel Cell се задвижва от електрически двигател, който черпи енергия от горивна клетка, в която протича химична реакция между кислород и водород. Единственият отпадъчен продукт е чиста вода. Самото зареждане с водород отнема едва 3 мин.
Clarity Fuel Cell може да премине 750 км. с напълно зареден резервоар. По-рано обявеният автономен пробег бе 700 км.
В родината си моделът има стартова цена от 7 660 000 йени, което е приблизително 67 500 долара. Той е достъпен за частни и корпоративни клиенти, като за тази година компанията предвижда да пласира около 200 екземпляра в Япония.
Honda Clarity Fuel Cell вече дебютира на пазара в САЩ, като по-късно тази година ще бъде налична и на избрани европейски пазари.
Още за Honda Clarity вижте в Automedia.bg
Водородната Honda произвежда ток и за дома
Седанът Clarity дебютира в Япония с автономия от 750 км
16:48 | 17.03.16 г. 2Президентът на Honda Такахиро Хачиго представя новия водороден автомобил. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
„Sonic 3“ се изкачи на върха на боксофиса в Северна Америка
-
Европейските мита все пак успяват да охладят експанзията на китайските електромобили
-
Норвежките компании бързат да назначат жени в ръководството си
-
Икономиката на Великобритания е изпаднала в застой през третото тримесечие
-
Евтим Милошев: Няма решение за липсата на кадри по зимните курорти без работна ръка от чужбина
-
Eurelectric: Енергийните данъци задълбочават проблемите на европейската индустрия
-
Барселона откри иновативен начин да зарежда електромобилите чрез метрото
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Politico: Киев обвинява Словакия, че се облагодетелства от транзита на руски газ
-
Панама отхвърли заплахите на Тръмп, че САЩ ще си върнат контрола върху Панамския канал
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Обществени нагласи към бюджета: По-добре е да има стабилност, а не харчене
-
Новината за сливането на Honda и Nissan тласна азиатските пазари нагоре
-
Биткойнът изпрати най-лошата си седмица след преизбирането на Доналд Тръмп
-
Пазарите през 2024 г.: Инвеститорите се съсредоточиха върху САЩ
-
Петролът поскъпва на фона на охлаждането на инфлацията в САЩ*
-
Колко ниско ще паднат лихвените проценти на ЕЦБ през 2025 г.?
2
преди 8 години Хонда отдавна имат коли с горивни клетки и водорода идваше от разграждането на метана(СН4)тоест големият въпрос е от къде идва водорода защото за разграждането на водата(Н20) се иска много енергия и съхранението на водорода също е скъпо отговор Сигнализирай за неуместен коментар