Една от най-популярните автомобилни марки BMW навършва днес (7 март) 100 години. Компанията се намира в отлична форма, като е лидер в премиум сегмента, но не се задоволява с това. Един от шефовете на BMW AG – Клаус Фрьолих, разкрива какво трябва да очакваме през следващите 100 години.
Пред агенция Ройтерс топ мениджърът обяви, че през следващите 5 години една от основните цели пред BMW е създаването на конкурентен безпилотен автомобил. За целта компанията смята да привлече нови специалисти, които дa попълнят инженерния отдел на марката.
„Главното при безпилотните автомобили не е металът (той отдавна е изобретен и работи прекрасно), а изкуственият интелект, който да управлява метала", коментира Фрьолих. "Именно за създаването на подобен интелект в момента се харчат милиарди долари в цял свят. В тази насока се трудят най-големите автоконцерни и IT компании, като BMW няма как да бъде встрани от този процес”.
Топ мениджърът допълва, че първата крачка в тази насока е увеличаването на броя на програмистите в компанията - поне четирикратно. Сега техният брой във всички поделения на BMW по света е 30 000 души, като на тях се падат около 20% от разработките. Според Фрьолих този дял трябва да се увеличи поне до 50%.
„Разбира се, назначаването на програмисти не трябва да става за сметка на собствените ни инженери, които са голямата гордост на BMW. Напротив, трябва да увеличим щата, което е една огромна инвестиция. Ние обаче няма как да си позволим да изостанем от най-новите тенденции”, обяснява още Фрьолих.
В BMW обаче са на мнение, че в Германия няма необходимите кадри, тъй като местните университети не са успели да реагират на бързо променящите се реалности и съответно да „произведат” нужните IT специалисти от висока класа. Затова и интелектуалният потенциал на фирмата ще се търси от Северна Америка и най-вече от Силициевата долина, където повечето автомобилни производители откриха свои изследователски центрове.
Друга цел, която са си поставили баварците, е да се превърнат в един от водещите в света производители на хибриди и електромобили. За целта BMW ще продава технологиите си и на по-малки компании. Този процес вече е стартирал, като още през ноември миналата година BMW е поела инженерното обновяване на хибридните агрегати на китайската компания Karma Automotive, която започва да предлага своите нови хибриди на пазарите в САЩ и Китай.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
До 5 години BMW иска да създаде конкурентен безпилотен автомобил
Първата крачка в тази насока е поне петкратното увеличаване на броя на програмистите в компанията
16:49 | 07.03.16 г. 1Клаус Фрьолих. Снимка: BMW
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Пазарите в Азия приключиха предимно с понижения
-
Китай създава "социалистически AI" с цензура
-
Американските градове въстанаха срещу мегаименията
-
България е с най-голям ръст при продажбите на нови коли в ЕС през полугодието
-
Samsung придобива британския стартъп Oxford Semantic Technologies
-
Заплатите във Великобритания са нараснали с 5,7% за година
-
Германската "Леони" затваря завода си за производство на кабели за автомобили в Плевен
-
Защо растат цените на жилищата у нас?
-
Китайска компания иска да изгради фабрика в Божурище за 5 млн. евро
-
Икономист: Неравенството доведе 70% от българското население да е с доходи по-ниски от средните
-
"Росатом" продаде активите си в Германия
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Пазарите в Азия приключиха предимно с понижения
-
Петролът поскъпва след по-голям от очаквания спад на запасите в САЩ*
3 -
Втори мандат на Тръмп ще засегне повече пазарите извън САЩ
-
Dow Jones отчете нов рекорд, а Nasdaq - най-лошия си ден от 2022 г. насам
-
Путин: Добив на криптовалути може да предизвика срив в енергийната мрежа на Русия
1 -
Чуждите инвестиции у нас намаляват с близо 64% към края на май