Българският пазар на нови автомобили регистрира аналогичен ръст на този в ЕС, става ясно от статистиката на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA) за януари 2016 година.
У нас са продадени с 6,3% повече нови коли спрямо същия месец на 2015 година. Реализациите достигат 1508 спрямо 1419 през същия период на предходната година.
В страните от ЕС са продадени 1 061 150 нови коли през месеца, или с 6,2 на сто повече. Така януари е 29-ият пореден месец на ръст.
Увеличение в продажбите на нови автомобили записват всички големи пазари в Европа. Най-големият продължава да бъде Германия, където са реализирани 218 365 коли (ръст от 3,3%). Малко по-висок ръст - от 2,9% до 169 678 продажби, отбелязва автомобилният пазар на Великобритания.
Приятно изненадва Италия, където е постигнат ръст от цели 17,4% до 155 157 продажби, благодарение на което този пазар вече се нарежда в топ 3 на Европа. Четвъртата позиция остава за Франция (138 400 продажби, ръст от 3,9%), а петата - за Испания (76 395 продажби, 12,1%).
Най-голямо увеличение отново постига автомобилният пазар на Ирландия - цели 33,6% до 39 812 продажби. Следват Кипър с ръст от 25,9% до 1065 продажби и Словакия с 19,7% до 5473 продажби.
Спад отбелязват само четири пазара - Холандия (-14,4%), Латвия (-5,1%), Гърция (-2,5%) и Хърватия (-4,7%).
Лидер по продажби в Европа остава германският производител VW Group. Той записва минимален ръст от 0,8 на сто през януари, но все още има повече от двойна преднина пред втория в класацията. Реализациите на концерна достигат 256 989 екземпляра, като пазарният дял пада от 25,5% през януари 2015 г. до 24,2% сега.
Второто място е за PSA Group (112 332 продажби и ръст от 3,9%), третото за Renault Group (96 095 продажби и ръст от 0,7%), четвъртото за Ford (75 710 продажби и ръст от 11,4), а петото - за FCA Group (71 732 продажби и ръст от 14,4%).
При премиум марките, лидер е Audi с 60 933 реализации (ръст от 13,7%). Втора остава Mercedes-Benz с 54 363 продажби и ръст от 9,0%, а трета - BMW с 52 045 продажби и ръст от 4,9%.
Подробности вижте на таблиците в Automedia.bg
преди 8 години Хм, всички коли в края на краищата стават опел.Личният ми тридесетгодишен опит категорично е в полза на по-добрата марка и модел, макар и малко по-стар (4-5 години), отколкото недоносени марки и модели, които на третата година стават за скрап. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аз се надявам, това да е промяна на мисленето в посока "По-добре нов опел отколкото старо БМВ" Иначе... нали се сещаш, че 6% ръст на нашия пазар е много по-малко в абсолютна стойност от тези 6% в Германия да кажем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Хм, скъпи винетки, бензина - скъп, данък "уикенд", "асфалта не се яде": всичко живо реве. отговор Сигнализирай за неуместен коментар