Най-големият автомобилен производител в Южна Корея Hyundai Motors отчете пореден спад на финансовите си резултати, като печалбата спада за осмо поредно тримесечие заради сериозната конкуренция в САЩ, която кара корейците да харчат повече за маркетинг, предава MarketWatch. Същевременно компанията даде предпазлива прогноза за 2016 година.
Нетната печалба през периода от октомври до декември е намаляла с 2% до 1,4 млрд. долара. Слабото представяне се дължи както на стагнацията в търсенето в развиващите се пазари, така и в отстъпките, които компанията предприе, за да съживи продажбите в САЩ.
Hyundai, петият по големина производител на коли по продажби, като се вземе предвид и дъщерната ѝ компания Kia Motors Corp., търси начин да насърчи бизнеса си в Китай, най-големият ѝ пазар, след като продажбите там паднаха през последната година за първи път от 2007 г. насам.
Забавянето на втората по големина икономика в света оказа влияние и продажбите в Китай са се понижили със 7 на сто. На други развиващи се пазари също е бил отчетен спад на продадените коли, докато в САЩ, ЕС, Корея и Индия е отчетен лек ръст.
Цялостната печалба за 2015 г. е била 6,4 трилиона корейски вона, като така тя е най-ниската на годишна база от 5 години насам.
Осмотo поредно тримесечие на спад на печалбата идва на фона на преместването на предпочитанията на потребителите от седани от среден клас като Sonata - които компанията налагаше агресивно на пазара в продължение на години, за сметка на по-големите джипове и лекотоварни коли, чиято поддръжка и преди всичко зареждане стават по-евтини предвид спада на цените на горивата, анализира MarketWatch.