Германският автомобилен поддоставчик Continental (Conti) успява да повиши значително приходите и печалбата си през изминалата година заради силното търсене в Европа и САЩ, предава Ройтерс.
Приходите се повишават с 14 на сто до 39,2 млрд. евро, обяви компанията. Чистата печалба преди облагане с данъци и лихви се повишава с почти 12 на сто до 4,4 млрд. евро.
По този начин котираният на Dax концерн успява да повиши рентабилността си до 11,7%.
Ръстът на пазарите в Европа и САЩ е помогнал да се компенсира спадът в Китай и рецесията в Русия и Бразилия, обяви главният изпълнителен директор на компанията Елмар Дегенхарт в рамките на автомобилното изложение в Детройт. В двигател се превърна и положителният валутен ефект, породен от слабостта на еврото спрямо долара.
През текущата година Continental възнамерява да повиши приходите си с около 5 на сто до 41 млрд. евро, а рентабилността да бъде задържана над 10,5%.
Основните показатели за 2015 г. съответстваха на очакванията на запитаните от Ройтерс анализатори, но предвид силния ръст през изминалата година инвеститорите очакваха по-оптимистична прогноза за текущите 12 месеца. Вследствие на това книжата на Continental се обезцениха първоначално с до 3 на сто, но в течение на търговията преминаха на положителна територия.
Бизнесът с електроника, сензори и софтуер, който служи за свързване на автомобилите и за системите за асистенти и сигурност, играе все по-силна роля за компанията, поясни Дегенхарт в интервю за Süddeutsche Zeitung. И в момента дигитализираните технологии допринасят с над една трета за приходите на компанията, а мениджърът очаква делът им да се покачва. След 2020 г. пазарът може да достигне 70 млрд. евро, изчислява Дегенхарт. „Около 20 млрд. евро от тази сума представляват интерес за нас. Можем да си представим в следващите години да завладеем добър дял от тях“.
Въпреки това Conti не се отказва и от традиционния си бизнес с производството на гуми. В момента една четвърт от приходите идват от това поделение. „А тази четвърт е жизнено важна за нас“, пояснява Дегенхарт.
Припомняме, че едва преди по-малко от две седмици Елмар Дегенхарт начерта тъмно бъдеще пред дизеловата технология, заявявайки, че "процесите през изминалите седмици (Дизелгейт - бел. ред.) ще означават края на дизeловите моторни превозни средства на пазари като Северна Америка, Япония и Китай". „МПС-та с дизел вероятно ще изчезнат рано или късно от тези пазари“. Въпреки това сега пазарният дял на дизеловите автомобили на тези пазари така или иначе е нищожен – 1 до 3%.