IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

България е втора в ЕС по ръст на регистрациите на нови коли през ноември

Кризата във VW няма отражение върху продажбите на компанията в Европа

10:21 | 15.12.15 г. 5
България е втора в ЕС по ръст на регистрациите на нови коли през ноември

България е втора в Европейския съюз (ЕС) по годишен ръст на регистрациите на нови автомобили през ноември, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА).

През миналия месец у нас са били регистрирани 2 130 нови коли спрямо 1 595 през ноември 2014 г. Това представлява увеличение от 33,5%.

Изпреварва ни само Кипър с ръст от 37,3% на новите регистрации, сочат още данните.

За периода януари – ноември тази година регистрациите на нови автомобили в България са 21 152 спрямо 18 427, което представлява увеличение от 14,8%.

Средният ръст на регистрациите на нови автомобили в ЕС през ноември спрямо ноември 2014 г. достига 13,7% до над 1,1 млн., а за 11-месечния период повишението е 8,7%.

Основен двигател на ръста на регистрациите на нови автомобили в ЕС са продажбите в т.нар. нови държави членки, които се присъединиха към общността след 2004 г. - 23,5% през ноември на годишна база и 11,1% за 11-месечния период спрямо същия период на миналата година.

В старите държави от съюза регистрациите са близо до средното ниво за целия ЕС.

Кризата във Volkswagen (VW) не се отразява на продажбите на компанията в ЕС през ноември и те отново се възстановяват след лекия спад, който отчетоха през октомври, показват данните на АСЕА. През ноември на годишна база е отчетен ръст от 4,1% за цялата група, а за периода януари – ноември увеличението достига 6,2%.

Припомняме, че през октомври продажбите на групата VW отчетоха годишен спад от 0,2%, воден основно от спада на продажбите на Seat с 11,4%. За десетмесечието обаче продажбите на компанията отчетоха годишно увеличение от 6,4%.

През ноември на годишна база регистрациите на автомобили с марка Volkswagen се увеличават с 2,8%, с Audi – 4,4%, Skoda – с 11,7%, докато тези на Seat спадат с 3%. При Porsche ръстът достига 4,9%.

VW обаче бавно отстъпва по пазарен дял, макар и да остава лидер в Европа с 24,3% през ноември. Година по-рано пазарният дял на германската група е бил 26,6%. За периода януари – ноември пазарният дял на компанията се понижава до 24,8% от 25,4%.

PSA Group запазва пазарния си дял от 10,4% през ноември, а Renault отбелязва минимално повишение от 0,1 процентни пункта до 9,8%.

Най-силен ръст на продажбите през ноември на годишна база записва Jaguar Land Rover Group – 70 на сто, като основен двигател са продажбите на бранда Jaguar – 83,7%.

С 38% се увеличават и годишните продажби на Mazda, с 34% - на Suzuki, с над 25% - на Honda. Силни ръстове постигат и американските брандове, както и Opel.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:52 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 3 rate down comment 0
redcretin
преди 8 години
Човек ако не се усети че става дума за България - ще си помисли че всички карат Ягуари...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
Людени
преди 8 години
Осигур. праг е 2600 лЕВа, колегата. .... от близо година е така .... вече .... :-[[
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 7 rate down comment 1
misanthrope
преди 8 години
Ако вземем да го нищим това, рабоТата ще стане дебела. Тука става дума не само за стандарта на живот на българина а и за ред други неща като лизинги, данъчно законодателство и т.н. В БГ лизингите са с най-кофти условията, данъка на новите коли е абсурдно в пъти по-висок от старите, ДДС не се признава дори за служебни автомобили, та се правят разни мизерии с товарни, а ДОД е плосък, осигурителния праг - 2500 лева. Всичко това е як прът в колелата на новите коли.Скоро бях в Белгия, гледам всички с нови коли и то BMWта, не Дачии. Сега.... BMW си е скъпа кола за която и да е държава и питам един колега, как са такива баровци. Та той казва.. ако ми вдигнат заплатата, повишението ще иде за данъци. Ако ми купят служебна кола, ще мине за разход на фирмата, че и на лизинг с голяма остатъчна стойност ще е и за това.. всеки е с нов служебен баварец. Дали това е добре или не е.. не зная, можеби все пак всеки да си взема парите, па да си мисли той за какво да ги дава
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 15 rate down comment 1
panther
преди 8 години
Хубаво е че журналистиката турси и добри новини, ама все пак се предполага че инвестор е сайт посещаван основно от хора с икономически познания за малко повече от 5ст.Може ли най-безсмисления показател да е в заглавието?България е последна по регистрации на нови коли пер капита в Европа.Регистрациите пер капира на Кипър са 3.5 ПЪТИ повече.Регистрациите на нови коли пер капита в Люксембург са 32 ПЪТИ повече.Еми за какво си говорим...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 1
misanthrope
преди 8 години
А коя е по ръст на ръста на нови коли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още