Малка група инженери от германския производител на автомобили Volkswagen (VW) са започнали да работят в началото на 2005 г. по софтуера, манипулиращ данните за отделените вредни газове, след като не са могли да намерят техническо решение за тестовете за вредни емисии в САЩ на фона на усилията на автомобилопроизводителя да укрепи позициите си на пазара в Северна Америка.
Това съобщиха днес ръководители на компанията, цитирани от Асошиейтед прес, предава БТА.
През септември компанията призна, че е манипулирала данните от тестовете за отделени вредни газове при дизеловите си автомобили в САЩ с помощта на софтуер, инсталиран на двигателя. В целия свят са засегнати 11 млн. автомобила.
Досега компанията е потвърдила за манипулации само на американските тестове за отделен азотен оксид, които са по-строги от европейските.
При представяне на резултатите от разследването до този момент днес председателят на борда на директорите Ханс-Дитер Пьоч посочи, че през 2005 г. инженерите не са могли да намерят техническо решение за американските тестове за азотен оксид във времевите и бюджетни рамки, които са имали, и затова са излезли с предложението за софтуера, който манипулира данните при тестване в лабораторни условия. По-късно, когато е имало техническо решение, то не е било приложено, допълни Пьоч.
Не говорим за еднократна грешка, а за цяла верига от грешки, която не е била прекъсната в нито един момент във времето, посочи той.
Пьоч подчерта, че VW неотклонно търси отговорните, а на тези, които са отговорни, ще им бъде потърсена сметка.
Главният изпълнителен директор на компанията Матиас Мюлер посочи, че досега разследването е установило, че информацията не е била споделяна и се е запазила сред малък кръг хора.
Пьоч потвърди, че девет мениджъри временно са освободени заради евентуално участие в схемата. По думите му малък брой служители стоят зад скандала и засега няма признаци, че членове на съвета на директора са били пряко замесени. Разследването на компанията ще продължи.
Пьоч допълни, че досега са били анализирани данни от лаптопи, телефони и други устройства на 400 служители. Над 2 хил. служители са били информирани писмено, че не могат да заличават данни в случай че те имат отношение към разследването.
Външните одитори вече са прехвърлили 102 TB данни, което по думите на Пьоч се равнява на 50 милиона книги.
Мюлер допълни, че скандалът досега не е причинил "огромния спад, от който се опасяваха някои по-рано". Той отбеляза, че “ситуацията не е драматична, но е напрегната, както се очакваше."
Продажбите на VW в САЩ спаднаха с почти 25 процента след избухването на скандала с манипулираните вредни емисии. Данните на ЕС се очакват през следващата седмица.
Ханс Дитер Пьоч заяви днес, че компанията ще започне да тества емисиите на всичките си превозни средства, като резултатите ще се потвърждават от трета страна, за да се избегне повторение на скандала.
преди 8 години Ами да не правят такива дизелови двигатели. Щото реално благодарение на лъжата са направили толкова много продажби. А явно азотните окиси са много отровни за да има такива норми нали. Другите фирми оскъпяват двигателите си само и само да са в нормите, а тия - лъжат и се бият в гърдите колко са добри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма малък дизелов двигател който да може да покрие тези норми, те просто си отделят азотни окиси защото ги правят да работят с бедна смес а иначе разхода на гориво ще е двоен.Проблема е с фалшивите норми, които са непостижими. Тези дизелови двигатели са толкова ефективни че дори не загряват лесно и има проблем с отоплението на купето зимата, слагат с печки за отопление. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Няма малък дизелов двигател който да може да покрие тези норми, те просто си отделят азотни окиси защото ги правят да работят с бедна смес а иначе разхода на гориво ще е двоен.Проблема е с фалшивите норми, които са непостижими. Тези дизелови двигатели са толкова ефективни че дори не загряват лесно и има проблем с отоплението на купето зимата, слагат с печки за отопление. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години VW е нещо като мини-версия на еврозоната и реално ни показва днес какво крие бъдещето за блока. ЕЗ много прилича на VW, например френския министър на труда и социалната политика се изпуска пред медиите, че страната му реално е фалирала, президента Оланд дава щедри заеми на гърците, испанците и португалците, а сега вече и щедри подкупи на новия турски халиф Ердоган. През 2009 видяхме абсолютно наобясним феномен, еврото над 1.50 $, а 1/3 от страните в блока пред фалит. Целия този модел е една голяма измама, според мен VW точно като ЕЗ прилича на една огромна финансова пирамида. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не са им лоши автомобилите.Сега карам VW и съм доволен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Нема как да стане това :-). Иначе идеята не е лоша... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години На обикновения потребител дали му пука за тази манипулация? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години После VW са първенци по продажби и т.н. Направо конкурентите им да заведат по едно дело и да я фалират тая крадлива фирма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "Пьоч потвърди, че девет мениджъри временно са освободени заради евентуално участие в схемата. По думите му малък брой служители стоят зад скандала и засега няма признаци, че членове на съвета на директора са били пряко замесени. "Хехе,беше ясно, че тлъстите котараци ще си покрият з***дниците, а някой друг бушон ще даде фира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар