Германският автомобилен концерн Volkswagen AG търси всякакви начини да набере средства, с които да покрие щетите, нанесени от скандала с манипулираните дизелови двигатели. Един от тях е раздяла с няколко от марките на концерна, твърди Ройтерс.
Според информацията през миналата седмица ръководството на Volkswagen е постигнало договорка с няколко банки за отпускане на кредит в размер на 21 млрд. евро. Тези средства ще бъдат похарчени за бъдещите сервизни акции, както и за глобите по цял свят, които немците ще трябва да платят.
Сумата обаче не е достатъчна, тъй като експертите смятат, че Дизелгейт, както стана известен скандалът, ще струва на германския производител не по-малко от 80 млрд. евро. И за тяхното покриване ще трябва да се търсят пари и от други места.
Един от възможните варианти е раздяла с няколко от марките в концерна, които ще бъдат обявени за продан. Източникът на Ройтерс твърди, че вече се подготвя раздялата с производителя на камиони MAN, с автомобилните марки Bentley и Lamborghini, както и с мотоциклетната Ducati, която бе закупена преди само 3 години.
В същото време концернът няма намерение да намалява инвестициите си на ключови пазари, какъвто е китайският например. Под въпрос обаче са някои от основните проекти на Volkswagen, сред които е пускането на нов Phaeton.
"Volkswagen AG има няколко марки, които могат да бъдат причислени към графата "добре е да ги има", заяви преди време Щефан Брадцел, ръководител на отдела за автомобилен мениджмънт към Университета за приложни науки в Бергиш Гладбах, Германия. "Bugatti, Lamborghini и Ducati просто не са ядрото на концерна по отношение правенето на пари", пояснява експертът, изчислявайки, че скандалът с дизеловите коли може да коства около 30 млрд. евро на концерна.
Още за скандала Дизелгейт четете в Automedia.bg