Бордът на директорите на най-големия европейски автомобилен концерн Volkswagen вероятно е знаел за проблемите със стойността на въглеродния диоксид много по-рано, отколкото се предполагаше досега.
Според информация на Bild am Sonntag, цитирана от Ройтерс, още преди година в концерна са знаели за конкретни данни, които са показвали значими отклонения от официалните и действителните стойности на диоксиса. В началото на ноември Volkswagen призна, че при няколко модела е подал по-ниски стойности на въглеродния диоксид, а с това – че е обещал по-ниска консумация на гориво. По данни на компанията са засегнати около 800 000 коли, сред които и много с бензинов двигател. До този момент скандалът бе ограничен до манипулации на емисиите на азотни оксиди от дизелови автомобили.
Както съобщава още вестникът, още през тази пролет един модел Polo е бил тайно изтеглен от пазара, тъй като официалните нива на CO2 са били значително надвишени. Бордът на директорите под ръководството на тогавашния шеф Мартин Винтеркорн е решил да свали от продажби Polo TDI BlueMotion. Производството и продажбата на трилитровия модел са били спрени. Официално от Волфсбург заявиха, че причината са ниските данни за продажбите. Клиентите, които вече са собственици на това Polo, не са били информирани за истинската причина, пише вестникът.
Що се отнася до въпроса дали компанията наистина е знаела за проблема с CO2 още преди една година, говорител не е пожелал да даде отговор. По отношение на прекратяването на производството на модела Polo той каза: „Поради слабото търсене ние прекратихме предлагането на Polo TDI BlueMotion на всички пазари. В момента се преглеждат всички автомобили, произведени след 2012 г. , за това дали стойностите на CO2 се отклоняват от каталожните стойности“.
Манипулацията на CO2 обезпокоява според съвета на работниците във VW все повече клиенти. „Вече има отдръпване при продажбите", каза главният представител на служителите в ръководството Бернд Остерло във Волфсбург в петък. Той обаче не даде конкретни данни за обема на спада. Големите компании трябва да гарантират, че техните автомобилни паркове не надвишават определена стойност на емисиите на въглероден диоксид при покупката на служебни автомобили. Емисиите на CO2 на превозното средство влияят и на изчисляването на пътния данък. „Темата за CO2 причини по-голяма криза на доверието, отколкото тази за азотните окиси“.
Припомняме, че в средата на септември стана ясно, че Volkswagen е инсталирал в около 11 млн. дизелови автомобила специализиран софтуер за манипулиране на данните за отделяните вредни емисии в тестови лаборатории. Около 8 млн. от засегнатите коли според VW са в страни от ЕС. От тях 2,8 млн. са в Германия, а преди дни стана ясно, че 5700 нови коли от марките Volkswagen и Audi са засегнати в България от скандала с манипулирания софтуер. До утре концернът трябва да представи на германските регулатори обвързващ график за поправка на 2,8-те милиона коли в Германия.
Повече за скандала можете да прочетете тук
преди 8 години И в Polo Bluemotion вместо 3-цилиндров двигател дизелов, който е 1,4 са набутали 3-литров. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И за пореден път се пишат глупости тука - проблема не е в стойностите на CO2, а в стойностите на азотните окиси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Въпросът е как ще преодолее VW тази криза!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Решенията за подобни мошеничества идват от най-високо и разбира се не в "писмен" вид. отговор Сигнализирай за неуместен коментар