Главният дизайнер на концерна Volkswagen Валтер де Силва се оттегля от поста си в края на ноември, съобщава Automotive News. Новината за напускането му бе потвърдена и от медиите в Германия.
Де Силва ръководи разработката на дизайна на автомобилите от групата Volkswagen вече 9 години. Като цяло той работи в автомобилната индустрия още от 1972 г.
Причини за оттеглянето му не се съобщават, като според някои източници става дума за пенсиониране – през февруари догодина дизайнерът ще навърши 65 г., а според други италианецът става част от преструктурирането на концерна заради скандала с дизеловите двигатели.
В кариерата си Де Силва е работил за Fiat и Alfa Romeo, където създава моделите 156, 166 и 147. През 2002 г. постъпва в SEAT, като работи върху Ibiza, Cordoba, Altea, Toledo и Leon. В Audi е автор на дизайна на A6 (2004), Q7 (2005), R8 (2006), ТТ (2006), A5 (2007) и A3 (2003).
Създава също така част от концептуалните автомобили на Lamborgini – Miura Concept (2006) и Egoista (2013). От 2008 италианецът работи и върху модели на Volkswagen, като негови проект са CC (2008), Golf (2008), Scirocco (2008), Polo (2009), Amarok (2010), Jetta (2010), Passat (2010), Sharan (2010), Touareg (2010), Beetle (2011) и up! (2011).
Де Силва е поредната голяма фигура, която в рамките на 2 месеца напуска концерна. Заради скандала с дизеловите мотори първи си тръгна изпълнителният директор Мартин Винтеркорн. От длъжностите си бяха отстранени шефовете на отделите за изследвания и разработки на Volkswagen, Audi и Porsche – Хайнц-Якоб Нойсер, Улрих Хакенберг и Волфганг Хатц.
Напусна и президентът на Skoda – Винфрид Фаланд. Той бе назначен за шеф на представителството на Volkswagen в Северна Америка, но само 2 седмици след това подаде оставка.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Валтер де Силва напуска Volkswagen
Легендарният дизайнер Валтер де Силва се оттегля от поста си
12:34 | 09.11.15 г.![<p>
<em>Дизайнерът позира с Golf 7 при получаването на приза Световен автомобил на годината 2013. Снимка: Ройтерс </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/e35/0c2aec3ec9e817e15cec1da401337e35-0000205663-article3.jpg)
Дизайнерът позира с Golf 7 при получаването на приза Световен автомобил на годината 2013. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Volvo Cars обвинява митата на ЕС за понижената си прогноза за продажбите през 2024 г.
-
Икономическите грешки на Ердоган вещаят мрачни дни за турците
-
Децентрализирани микроенергийни мрежи ще помагат на Израел да оцелее във войната
-
Вл. Шопов: До две години ще видим ускоряване на преструктурирането на китайската икономика
-
Напрежението в глобалния транспорт поражда опасения за завръщане на инфлацията
-
Разпродажби при технологичните акции подложиха на натиск европейските пазари
-
Строителството на още три лота на магистрала “Хемус“ ще започне до края на годината
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Американските градове въстанаха срещу мегаименията
-
Гръцките острови търсят начини да държат надалеч разрушителните тълпи туристи
-
Джей Ди Ванс: Ще се посветим на работещите хора, край на грижите за Wall Street
-
Руски износители изпитват затруднения да си приберат парите от Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Разпродажби при технологичните акции подложиха на натиск европейските пазари
-
Сделки със само 160 акции на "М+С Хидравлик" подкрепиха ръста на SOFIX до подножието на 870 пункта
-
Кохезионните фондове на ЕС се нуждаят от пълна промяна, според доклад
1 -
Акциите от увеличението на капитала на "Смарт Органик" ще се търгуват на БФБ от 22 юли
-
МВФ: САЩ трябва да повишат данъците и да изчакат с намаляването на лихвите
1 -
Nasdaq се опитва да се възстанови след най-лошия си ден от 2022 г. насам*