IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen плаща данъците на засегнатите клиенти

Концернът поема разликата в налозите, причинена от фалшивите данни за СО2

12:16 | 09.11.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Volkswagen ще плати всички допълнителни данъци, наложени на клиентите, които притежават засегнат от скандала с манипулираните данни автомобил, съобщава Ройтерс.

Преди няколко дни концернът обяви официално, че е открил несъответствия в СО2 емисиите на приблизително 800 000 свои коли в Европа. Именно на въглеродните емисии, свързани пряко с разхода на гориво, са базирани данъчните налози в повечето страни от ЕС. Тъй като те са по-високи от първоначално обявените от Volkswagen, по-високи ще бъдат и данъците на колите.

Това обаче няма да бъде за сметка на клиентите, като концернът ще плати разликата, се казва в информацията. От Volkswagen са изпратили официално писмо до финансовите министри на държавите от ЕС, в което уведомяват, че допълнителната сума ще бъде за сметка на концерна.

Решението бе определено като правилно и логично от анализатори, които посочват, че евентуални съдебни процеси биха коствали на концерна по-сериозна сума. Точно колко ще струват на Volkswagen допълнителните налози не е известно към момента. Ясно е обаче, че последиците от скандала ще бъдат огромни. Швейцарската банка Credit Suisse изчислява, че Дизелгейт може да струва на концерна до 78 млрд. евро.

Припомняме, че скандалът засяга около 11 млн. коли от марките VW, Audi, Skoda и Seat в света. Концернът вече обяви сервизна акция за автомобилите с двигател 1,2 TDI, 1,6 TDI и 2,0 TDI (EA189 / Евро5), която ще стартира от началото на 2016 г. Миналата седмица проблем бе открит и в моделите с дизелови двигатели с обем 1,4, 1,6 и 2,0 литра, произведени през и след 2012 г., както и при бензиновия агрегат 1.4 турбо, оборудван със система за деактивация на два от цилиндрите при ниско натоварване. Съобщено бе и за манипулации при 3,0-литровия V6 TDI, но от Volkswagen отрекоха подобен сценарий.

Още за Дизелгейт четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:26 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още