Германският автомобилен концерн Volkswagen ще плати всички допълнителни данъци, наложени на клиентите, които притежават засегнат от скандала с манипулираните данни автомобил, съобщава Ройтерс.
Преди няколко дни концернът обяви официално, че е открил несъответствия в СО2 емисиите на приблизително 800 000 свои коли в Европа. Именно на въглеродните емисии, свързани пряко с разхода на гориво, са базирани данъчните налози в повечето страни от ЕС. Тъй като те са по-високи от първоначално обявените от Volkswagen, по-високи ще бъдат и данъците на колите.
Това обаче няма да бъде за сметка на клиентите, като концернът ще плати разликата, се казва в информацията. От Volkswagen са изпратили официално писмо до финансовите министри на държавите от ЕС, в което уведомяват, че допълнителната сума ще бъде за сметка на концерна.
Решението бе определено като правилно и логично от анализатори, които посочват, че евентуални съдебни процеси биха коствали на концерна по-сериозна сума. Точно колко ще струват на Volkswagen допълнителните налози не е известно към момента. Ясно е обаче, че последиците от скандала ще бъдат огромни. Швейцарската банка Credit Suisse изчислява, че Дизелгейт може да струва на концерна до 78 млрд. евро.
Припомняме, че скандалът засяга около 11 млн. коли от марките VW, Audi, Skoda и Seat в света. Концернът вече обяви сервизна акция за автомобилите с двигател 1,2 TDI, 1,6 TDI и 2,0 TDI (EA189 / Евро5), която ще стартира от началото на 2016 г. Миналата седмица проблем бе открит и в моделите с дизелови двигатели с обем 1,4, 1,6 и 2,0 литра, произведени през и след 2012 г., както и при бензиновия агрегат 1.4 турбо, оборудван със система за деактивация на два от цилиндрите при ниско натоварване. Съобщено бе и за манипулации при 3,0-литровия V6 TDI, но от Volkswagen отрекоха подобен сценарий.
Още за Дизелгейт четете в Automedia.bg
Volkswagen плаща данъците на засегнатите клиенти
Концернът поема разликата в налозите, причинена от фалшивите данни за СО2
12:16 | 09.11.15 г.![<p>
<em>Снимка: Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/e35/0c2aec3ec9e817e15cec1da401337e35-0000205660-article3.jpg)
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Volvo Cars обвинява митата на ЕС за понижената си прогноза за продажбите през 2024 г.
-
Икономическите грешки на Ердоган вещаят мрачни дни за турците
-
Децентрализирани микроенергийни мрежи ще помагат на Израел да оцелее във войната
-
Вл. Шопов: До две години ще видим ускоряване на преструктурирането на китайската икономика
-
Напрежението в глобалния транспорт поражда опасения за завръщане на инфлацията
-
Разпродажби при технологичните акции подложиха на натиск европейските пазари
-
Строителството на още три лота на магистрала “Хемус“ ще започне до края на годината
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Американските градове въстанаха срещу мегаименията
-
Гръцките острови търсят начини да държат надалеч разрушителните тълпи туристи
-
Джей Ди Ванс: Ще се посветим на работещите хора, край на грижите за Wall Street
-
Руски износители изпитват затруднения да си приберат парите от Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Разпродажби при технологичните акции подложиха на натиск европейските пазари
-
Сделки със само 160 акции на "М+С Хидравлик" подкрепиха ръста на SOFIX до подножието на 870 пункта
-
Кохезионните фондове на ЕС се нуждаят от пълна промяна, според доклад
1 -
Акциите от увеличението на капитала на "Смарт Органик" ще се търгуват на БФБ от 22 юли
-
МВФ: САЩ трябва да повишат данъците и да изчакат с намаляването на лихвите
1 -
Nasdaq се опитва да се възстанови след най-лошия си ден от 2022 г. насам*