Шофьорите на нови автомобили нямат никакво доверие на технологиите и асистентите за безопасност, с които са оборудвани техните превозни средства. Това показват няколко различни проучвания, които бяха публикувани по-рано тази седмица. Те доказват, че многомилионните инвестиции и новите супертехнологии са напълно излишни и водачите масово не ги ползват.
Проучването на агенцията J. D. Power and Associates показа нещо повече – голяма част от шофьорите дори не подозират за съществуването на подобни системи. Допитване сред 4200 американски водачи, които в рамките на последните 4 месеца са се качили на нови автомобили, разкрива, че 43% от тях изобщо не се интересуват от вградените в автомобила програми.
Около 35% от анкетираните категорично отказват да се доверят на системата за автоматично паркиране, а 33% признават, че изобщо не използват проекционния дисплей на таблото (стига колата им да е оборудвана с такъв). Точно 33% са на мнение, че допълнителните мобилни приложения са напълно излишни, а 20% са готови да се откажат от мултимедийната система с гласово управление и от интернета в колата си.
Друго проучване – на компанията CarInsurance, показва, че повечето шофьорите не са готови да използват автопилота в превозни средства. 75% от запитаните (от общо 2200) напълно се доверяват на своите навици за управление на колата и за нищо на света не биха приели тя да се движи сама по улиците. Едва 20% са готови да инвестират и да си купят безпилотен автомобил.
Любопитното е, че на автопилота се доверяват повече в държави като Бразилия, Индия и Китай. Според анкета на Cisco Systems около 57% от разпитаните в тези страни нямат нищо против пътуване с такива автомобили. На обратния полюс са САЩ и Русия, където противниците на автономни превозни средства са повече от 60%.
Оказва се също така, че системите за гласово управление на функциите на автомобила са по-опасни от разговорите по мобилен телефон по времена движение. До този извод стигат експертите от AAA Foundation of Traffic Safety (фонд за безопасно движение по пътищата). Те са анкетирали 257 шофьори, като са установили, че отнемането на вниманието им при използването на гласови команди в автомобила е идентично с това при писането на SMS-и зад волана.
Въпреки всичко това се оказва, че около 70% от шофьорите не се притесняват да използват стандартни технологии, в които са се превърнали мобилните телефони. Една от най-големите телекомуникационни компании – AT&T, съобщава още, че около 25% от шофьорите си общуват в социалните мрежи, докато пътуват. Подобен е и процентът, на тези които използват видеочат по време на движение.
Всичките 70%, които си признават за използването на смартфон в колата, са категорични, че това не се отразява на шофирането им.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Шофьорите не се доверяват на технологиите
Повечето водачи нямат вяра на електроните асистенти в колите си
15:16 | 30.10.15 г.Повечето водачи нямат никакво доверие на електроните асистенти в колите си. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Може ли наистина да проработи забраната за достъп до социалните мрежи на деца в Австралия
-
Какво се крие зад манията на Доналд Тръмп за Гренландия?
-
Революция на пауза
-
Русия не планира големи приватизационни сделки през 2025 г.
-
Япония и Китай опитват да възстановят прекъснати преди години връзки
-
Естонски град "на края на свободния свят" живее с постоянни руски провокации
-
Ще свикне ли някога Европа с идеята, че руски газ може и да няма?
-
Великобритания се обръща към Европа, за да трансформира железниците
-
Руска ракета, атакувала Украйна, е преминала през Молдова и Румъния
-
Украйна посреща Коледа под масирана атака с ракети и дронове
-
Microsoft се опитва да ограничи зависимостта си от OpenAI
-
Ефектът бумеранг: европейските правила подсилват, а не ограничават технологичните гиганти
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
"Коледно чудо": След 70 часа преговори ръководството на VW се разбра със синдикатите
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Коледното настроение осигури възходящ тласък за щатските борсови индекси
-
Борсата във Хонконг отчете значителен ръст в броя на листванията през 2024 г.
-
Големи американски банки и бизнес групи съдят Фед заради годишните стрес тестове
-
Старите биткойн фенове вече не са властелините на криптопазара и това носи нови рискове
-
2024 г.: Финанси по време на политическа криза
-
Най-натоварената година на сливания и придобивания от 2020 г. подкрепи акциите на европейските банки