Шофьорите на нови автомобили нямат никакво доверие на технологиите и асистентите за безопасност, с които са оборудвани техните превозни средства. Това показват няколко различни проучвания, които бяха публикувани по-рано тази седмица. Те доказват, че многомилионните инвестиции и новите супертехнологии са напълно излишни и водачите масово не ги ползват.
Проучването на агенцията J. D. Power and Associates показа нещо повече – голяма част от шофьорите дори не подозират за съществуването на подобни системи. Допитване сред 4200 американски водачи, които в рамките на последните 4 месеца са се качили на нови автомобили, разкрива, че 43% от тях изобщо не се интересуват от вградените в автомобила програми.
Около 35% от анкетираните категорично отказват да се доверят на системата за автоматично паркиране, а 33% признават, че изобщо не използват проекционния дисплей на таблото (стига колата им да е оборудвана с такъв). Точно 33% са на мнение, че допълнителните мобилни приложения са напълно излишни, а 20% са готови да се откажат от мултимедийната система с гласово управление и от интернета в колата си.
Друго проучване – на компанията CarInsurance, показва, че повечето шофьорите не са готови да използват автопилота в превозни средства. 75% от запитаните (от общо 2200) напълно се доверяват на своите навици за управление на колата и за нищо на света не биха приели тя да се движи сама по улиците. Едва 20% са готови да инвестират и да си купят безпилотен автомобил.
Любопитното е, че на автопилота се доверяват повече в държави като Бразилия, Индия и Китай. Според анкета на Cisco Systems около 57% от разпитаните в тези страни нямат нищо против пътуване с такива автомобили. На обратния полюс са САЩ и Русия, където противниците на автономни превозни средства са повече от 60%.
Оказва се също така, че системите за гласово управление на функциите на автомобила са по-опасни от разговорите по мобилен телефон по времена движение. До този извод стигат експертите от AAA Foundation of Traffic Safety (фонд за безопасно движение по пътищата). Те са анкетирали 257 шофьори, като са установили, че отнемането на вниманието им при използването на гласови команди в автомобила е идентично с това при писането на SMS-и зад волана.
Въпреки всичко това се оказва, че около 70% от шофьорите не се притесняват да използват стандартни технологии, в които са се превърнали мобилните телефони. Една от най-големите телекомуникационни компании – AT&T, съобщава още, че около 25% от шофьорите си общуват в социалните мрежи, докато пътуват. Подобен е и процентът, на тези които използват видеочат по време на движение.
Всичките 70%, които си признават за използването на смартфон в колата, са категорични, че това не се отразява на шофирането им.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Шофьорите не се доверяват на технологиите
Повечето водачи нямат вяра на електроните асистенти в колите си
15:16 | 30.10.15 г.Повечето водачи нямат никакво доверие на електроните асистенти в колите си. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Страните поставят основата на глобалната търговия с въглеродни кредити
-
Кадър на деня за 23 ноември
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
ESG стандартите все повече се налагат сред българските компании
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
-
Шести блок на АЕЦ "Козлодуй" е включен в електроенергийната система
-
Изправя ли се Европа пред нова газова криза заради спирането на руските доставки?
-
САЩ очакват хиляди севернокорейски войници скоро да влязат в бой срещу Украйна
-
МВР: След влизането в Шенген граничните пунктове ще останат, но движението ще бъде облекчено
-
Меркел не смята, че е отговорна за войната в Украйна
-
ESG стандартите все повече се налагат сред българските компании
-
Къде в Европа може да отиде Нетаняху след международната заповед за арест?
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
"Шелли груп" обмисля пренасяне на производството за САЩ в България
-
Луксозното сирене - новата звезда на черния пазар
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
2 -
Как Пекин пое контрола над финансовия център на Хонконг, докато Западът гледаше от страничната линия
-
Криптоиндустрията - инвестиционен ренесанс или поредният балон?
4 -
Фед: Дълговото бреме на САЩ е най-големият риск пред финансовата стабилност
1 -
Пшеницата в САЩ и Франция поскъпва, а в Русия и Украйна поевтинява през седмицата