Норвежката корабна компания I.M. Skaugen е завела иск срещу морското подразделение на Volkswagen AG за манипулиране на тестовете на дизелови двигатели, произведени преди повече от 10 години, съобщава Ройтерс. Скандинавците искат обезщетение от 50 млн. долара, като твърдят, че представените им спецификации за моторите, производството на MAN, са подвеждащи и те всъщност харчат далеч повече от посоченото.
Компанията MAN доставя шест двигателя на I.M. Skaugen през 2002-2003 г. По това време тя не е собственост на Volkswagen AG, който придобива 22% от нея едва през 2006 г. В момента автомобилният концерн притежава 75% от MAN Diesel и Turbo SE, и затова исковете срещу производителя на камиони всъщност са насочени именно срещу него.
Норвежците са подали иска си в съд в Сингапур още през юли, но досега не са разгласявали случая. След избухването на скандала с манипулирането на дизеловите двигатели на Volkswagen скандинавците са решили, че ситуацията е идентична и дори са увеличи исканата компенсация от 20 млн. на 50 млн. долара.
"Опитахме се да ангажираме MAN с решаването на проблема, като през 2012 г. ни бе обещана пълна прозрачност по въпроса, както и неговото окончателно финализиране. За нас методът и софтуерът, които са използвани в нашия случай и този с манипулираните дизелови автомобилни двигатели са аналогични. Целта е една и съща - да се прикрие факта, че двигателите не отговарят на стандартите, без значение дали става дума за разход на гориво или вредни емисии", коментира пред Ройтерс Морис Скоугън, изпълнителен директор на норвежката фирма.
Основна роля в искането на I.M. Skaugen играе признанието на MAN от 2011 г., в което се казва, че някои от фабричните тестове на двигателите "може би са нагласени, за да покажат по-нисък разход на гориво". Представител на компанията твърди, че са правени опити за постигане на извънсъдебно споразумение не само с тази корабна компания, но и с други клиенти.
Шефът на отдела за маркетинг и комуникации към Volkswagen AG - Ян-Дитрих Мюлер, коментира, че концернът на няколко пъти се е опитал да се разбере с I.M. Skaugen извън съда, но в крайна сметка норвежците едностранно са прекратили преговорите. Мюлер допълни, че MAN също е завел няколко дела срещу корабната компания, като най-голямото е за 10,5 млн. евро. То е заради отказа на скандинавците да платят други два двигателя, които са поръчали на MAN.
През 2008 г. съд в Аусбург (Гер) глоби MAN с 8,2 млн. евро за предоставяне на манипулирани резултати от десетки дизелови двигатели, предназначени за морски съдове. Те са били оборудвани със софтуер, който изпраща на дисплеите на заводските компютри стойности с по-нисък разход на гориво от реалното.
От Volkswagen обявиха, че след закупуването на контролния пакет на MAN компанията е основно ремонтирана, като се прави всичко възможно за решаване на споровете.
Повече за Дизелгейт - тук!
Още за дизеловия скандал четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 9 години ... след закупуването на контролния пакет на MAN компанията е основно ремонтирана ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар