Екологична версия на новото поколение А4 представи германската луксозна марка Audi. За задвижването на модела се използва метанова система, която редуцира както вредните емисии, така и разходите за гориво.
Моделът носи името A4 g-tron и ще бъде наличен единствено за версията комби, носеща обичайното за марката означение Avant.
Задвижващият агрегат е бензинов 2.0 TFSI, като развива 170 к.с. и 270 Нм. Информация за динамичните характеристики липсва, но се подчертава, че моторът е оборудван със специални бутала и клапани, позволяващи безпроблемна работа както на бензин, така и на метан (компресиран природен газ / CNG).
Метановата система разчита на четири цилиндрични бутилки с общ обем от 19 кг., разположени в задната част на шасито. Моделът е лишен от резервна гума, като акумулаторът е преместен в двигателния кош. Бензиновият резервоар има вместимост от 25 литра.
Audi A4 Avant g-tron изразходва по-малко от 4 кг. метан за 100-километров пробег, или под 6 лв. при настоящите цени. (СО2 емисиите са под 100 г/км). Със заредени догоре бутилки пробегът достига 500 км.
Системата работи автоматично - двигателят стартира на бензин, а при достигането на определена температура преминава на газ. Когато в бутилките остане по-малко от 0,6 кг. метан, системата автоматично превключва на бензин.
Уредите в салона са приспособени, като предоставят информация за разхода и оставащия пробег както на бензин, така и на метан.
Audi A4 Avant g-tron ще бъде наличен на пазара в ЕС в края на 2016 година, когато ще бъдат обявени и цените.
Германската марка вече предлага метанова версия на друг свой модел - A3 Sportback.
Още за новото поколение А4 вижте в Automedia.bg
Audi показа А4 на метан
100-километров пробег струва по-малко от 6 лева
10:35 | 19.10.15 г. 3Снимка: Audi
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Джером Пауъл поля със студена вода възхода на биткойна
-
Икономическият растеж в Япония за третото тримесечие надмина очакванията
-
Китайската икономика се стабилизира с по-силни от очакваното продажби на дребно
-
Н. Мартинов: Приоритетът на пазара у нас е привличането на инвеститори и качествени емитенти
-
Hyundai Motor назначава първия си чуждестранен изпълнителен директор
-
Цената на петрола се насочва към седмичен спад заради слабото търсене в Китай*
-
Цените на храните поскъпват главоломно в Русия и това притеснява Кремъл
-
Дойде ли краят на петрола? Търсенето расте с най-бавния темп от години
-
Речта на Пауъл помрачи настроенията на Wall Street
-
Путин предприема мерки за ограничаване на разходите за войната в Украйна
-
Желаещите да купят варанти на "Еврохолд" могат да придобиват акции до 18 ноември
-
"Шелли груп" отчита 47% ръст на продажбите и близо 40% на печалбата за деветмесечието
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
Евтини празни жилища в Япония привличат чуждестранни купувачи, но има и рискове
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
Валутните анализатори обръщат палачинката и очакват паритет на еврото и долара
-
Какъв ще е ефектът от спирането на транзита на руския газ през Украйна на цените в Европа?
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Мащабен нов комплекс въвежда концепцията за "15-минутния град" в кв. Лозенец
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Джером Пауъл поля със студена вода възхода на биткойна
-
Н. Мартинов: Приоритетът на пазара у нас е привличането на инвеститори и качествени емитенти
-
Цената на петрола се насочва към седмичен спад заради слабото търсене в Китай*
-
Ножицата между възвръщаемостта на американския и европейския пазар все повече се отваря
1 -
Речта на Пауъл помрачи настроенията на Wall Street
-
Новите икономически данни окрилиха европейските борсови индекси
преди 9 години Те тея немците нема да праат серийно производство нещо без да са се подковали и подсигурили с газ, за кво го праат тоя Северен Поток, да не би да точат ток по него ?!? И аз съм фен на Ел Возилата, ноооо с тях само 300км и ако свърши тока посред Магистралата кво прайм ?!? Това с метана не е зле само, че трябва да направят повече Газстанции, че на Запад - няма толкова като в БГ ....... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Анастасио тука си се оплел стига преписва от тея *** от УНСС защото там са *** и искат хилка за 6ца.Ако знаеш при северните елени що Метан има, ти е бедна фантазията и това Ауди дори и да е с преебан и манипулиран софтуер аз бих го взел, не бих си взел Пежо, Нисан или некви Кадилаци и други простотиии ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Проблема е ,че метана също е изчерпаем тоест още преди 10-20год. трябваше всички коли да са с електрически двигатели в задният мост а в предният икономичен ДВГ BMW затова за първи път в своята история прави кола с предно предаване а в задният мост електрически двигател ТОВА СА ЕЛЕМЕНТАРНИ НЕЩА И ТРЯБВАШЕ ДА СА ФАКТ ПРЕДИ 10-20год. Въпроса е защо 1996год. убиха ел.колата - http://***.emic-bg.org/news/item/663Обяснил съм всичко - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 отговор Сигнализирай за неуместен коментар