Статутът на Ferrari на производител на автомобили за супербогаташи помага за покачване на стойността на компанията при първичното ѝ публично предлагане до 11 млрд. евро, твърдят източници, запознати с въпроса, цитирани от Bloomberg.
Разговори с потенциални инвеститори подсказват, че Ferrari може да бъде оценена на малко под 11 млрд. евро до 11 млрд. евро, когато нейният собственик Fiat Chrysler Automobiles продаде 10-процентен дял от нея на борсата в Ню Йорк, коментират източниците, пожелали анонимност.
Ценовият диапазон за първичното публично предлагане (IPO) ще бъде публикуван в актуализираните документи за листването в петък, а през следващата седмица ще бъдат организирани презентации пред потенциални купувачи, допълват източниците.
По думите им оценката може да се промени заради нестабилността на пазара, най-вече заради скандала с Volkswagen.
Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе, който е председател на Ferrari, от месеци настоява, че марката трябва да бъде оценявана като производител на луксозни стоки, като производителите на модни продукти Prada и Hermes International, не като производител на автомобили.