IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дизелгейт спира поне два проекта на Volkswagen

Компанията се отказва от Golf R 400 и Phaeton

19:14 | 08.10.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Разразилият се скандал с манипулираните дизелови двигател на концерна Volkswagen AG ще лиши клиентите на германската марка от поне два нишови и имиджови продукта, които се разработват, твърди агенция Bloomberg.

В изявление пред служители на концерна новият генерален директор Матиас Мюлер обещава кризата да бъде преодоляна. Той обаче е категоричен, че някои от проектите, върху които се работи в момента, ще бъдат спрени или отложени във времето.

Топ мениджърът не уточнява кои ще бъдат те, но според медиите в Германия два от тях вече са известни. Това са следващото поколение на луксозния седан Phaeton, както и серийната версия на хот-хеча Golf R 400.

Първият е готвен за конкурент на Mercedes-Benz S-Class и трябваше да се появи през 2017 г., но в условията на криза пускането му е напълно излишно. При втория положението е подобно и съдбата му също изглежда предрешена.

„Ще преразгледаме всички планирани инвестиции и всички проекти, които не са жизненоважни за компанията ни – категоричен е Мюлер. – Освен това с цел намаляване на разходите ще трябва да променим и своите показатели на ефективност на труда. Ще бъда напълно откровен – този процес няма да бъде безболезнен”.

Шефът на Volkswagen AG е категоричен, че дори при подобни рестрикции спестените средства няма да достигнат за покриване на щетите от „Дизелгейт”. За преработка на автомобилите с проблемните двигатели концернът е отделил 6,5 млрд. евро. Според експерти обаче подобна сума производителят ще трябва да плати за глоби само в САЩ.

Според източници на Bloomberg ръководството на концерна обмисля и съкращаване на работници, но това е сложна задача, тъй като представители на профсъюзите заемат повечето места в ръководството на Volkswagen. И те в никакъв случай не биха подкрепили подобно решение.

Проблем в тази насока ще се окаже и фактът, че 20% от производителя притежава администрацията на провинция Долна Саксония, чийто премиер Щефан Вайл вече категорично се изказа срещу съкращаването на работни места. Само във Волфсбург, където е щаб-квартирата на Volkswagen, живеят 60 000 служители на производителя.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:36 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още