Прекратяването на продажбите на дизелови модели на Volkswagen първо в САЩ, а после и в други държави, съвсем не е първият подобен случай в историята. В много страни действат жестоки правила, заради които даден модел се спира.
В САЩ, Европа и Азия съществуват различни организации, тестващи автомобилите по различен метод. И със своите решения могат да повлияят на имиджа не само на определен модел, но и на цяла компания. Случва се дори да бъде забранен автомобил, който отговаря на нормите. Ето няколко подобни примера, събрани с помощта на изданието Autonews.
САЩ – Tesla
Продажбите на електромобили Tesla бяха забранени в няколко щата – Тексас, Аризона, Западна Вирджиния, Ню Джърси и Северна Каролина, заради прекалено иновативната маркетингова стратегия. Причината бе иск от страна на Асоциацията на автомобилните търговци в САЩ, които бяха недоволни от директната продажба на колите.
Работата е там, че Tesla продава автомобилите си през собствени шоурумове, докато местното законодателство забранява на автомобилните производители да имат свои дилърски центрове. Това обаче не важи за всички щати и затова в Ню Йорк и Масачузетс съдът реши спора в полза на компанията производител.
Европа - Mazda RX8
Mazda RX8 също става жертва на екологията. През 2009 г. Европа решава да премине към стандарта Euro-5 и вредните емисии на роторния двигател на купето вече не отговарят на новите норми. Затова и японският производител е принуден да спре RX8 от продажби на Стария континент.
Това всъщност се оказва и фатално за модела, тъй като без европейския пазар неговите продажби падат. Производството е спряно през 2011 г., но се очаква по-късно тази есен Mazda да представи нова версия на модела отново с роторен мотор.
САЩ - Suzuki Samurai
Понякога не е нужно да забраниш един автомобили, за да го провалиш. Достатъчно е да сринеш неговия имидж. През 1988 г. американското издание на потребителите Consumer Reports обявява малкия всъдеход Suzuki Samurai за потенциално опасен, тъй като може лесно да се преобърне при заобикаляне на препятствие.
Това се оказва фатално за модела, който няколко години след това е спрян от производство. На свой ред Suzuki дава под съд Consumer Reports, като обвинява изданието в клевета и критикува методите му на изпитания на автомобила. Едва през 2004 г. двете страни постигат споразумение, но продажбите на Samurai на американския пазар така и не са възстановени.
Европа - Landwind X6
Репутацията на всъдехода Landwind X6 е съсипана след краш-тест, организиран от германския автомобилен клуб ADAC. Старата конструкция на модела не издържа на удар с 64 км/ч и пасажерите нямат шансове да оцелеят. При по-малка скорост автомобилът покрива изискванията, но продажбите му тръгват рязко надолу.
Всъщност Landwind X6 е един от първите модели, с които китайските производители се опитват да се настанят на пазарите в Европа. Той се появява през 2005 г. в малка серия с опростени правила за сертификация. Провалът на тестовете обаче се оказва фатален не само за него, но и за редица други китайски автомобили, които го следват.
Германия - Shuanghuan SCEO
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Защо забраняват продажбата на автомобили по света
Спирането на дизеловия Volkswagen в САЩ не е изолиран случай
17:41 | 02.10.15 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Снимки: производителите
напиши коментар