Volkswagen обяви намерението си да ремонтира около 11 млн. превозни средства и да преструктурира собствения си бранд в опит да продължи напред след скандала с манипулациите на тестовете за дизелови емисии, пише Ройтерс.
Новият главен изпълнителен директор Матиас Мюлер каза, че германският автомобилен производител ще запита собствениците на дизелови автомобили с неизправен софтуер „в следващите няколко дни“ дали колите им могат да бъдат поправени. Това е ход, който според някои анализатори може да струва на VW повече от 6,5 млрд. долара.
Компанията е под огромно напрежение да потуши най-тежката си бизнес криза в своята 78-годишна история. Скандалът със системата, манипулираща дизеловите емисии, изтри една трета от пазарната капитализация на VW, изпрати шокови вълни към глобалния автомобилен пазар и може да засегне германската икономика.
От 6 октомври пък германският концерн ще бъде изключен от индекса на устойчивите компании Dow Jones Sustainability, след като VW присъства в състава му в продължение на 13 години – от 1999 г. до 2004 г. и от 2007 г. до 2015 г., пише CNBC. По ирония на съдбата по-рано този месец компанията бе провъзгласена за най-устойчивата в състава на индекса, базиран на доброто корпоративно управление на своите компоненти.
VW отново ще може да кандидатства за присъединяване към индекса, но ще трябва да бъде сред 2 500-те най-големи компании по отношение на фрий флоута, т.е. свободно търгуемите акции. Това може да се окаже проблем, ако акциите продължат да поевтиняват, а те вече струват около 100 евро при 180 евро в началото на годината. След това VW ще трябва да изпълни други процедури, включително и да получи одобрение от комитета, отговарящ за индексите, преди да се завърне.
По отношение на планирания ремонт на около 11 млн. превозни средства директорът на VW Матиас Мюлер коментира при закрити врата пред около 1 000 топ мениджъри в централата на VW във Волфсбург късно в понеделник, че предстои доста тежка работа.
Първоначално дружеството обяви, че става дума за около 11 млн. автомобила с манипулиран софтуер, 5 млн. от които са автомобили на марката VW, 2,1 млн.- на Audi, 1,2 млн. - на чешкото поделение Skoda и 1,8 млн. леки товарни превозни средства.
Поправката на 11 млн. превозни средства би представлявала най-голямото изтегляне на автомобили в историята от един-единствен производител. Мащабът би бил близък до оттеглените 10 млн. коли от Toyota между 2009 и 2010 г. заради проблеми с ускорението. За сравнение, през 2014 г. VW продаде 10,1 млн. коли.
Късно в понеделник Мюлер каза още, че основното звено на VW, което изпитва затруднения заради високите фиксирани разходи и ниските маржове на печалбата, ще получи повече автономност, близка до независимостта, с която разполагат Audi и Porsche.
Анализатори отдавна приканваха компанията да се справи с незадоволителното представяне на своя основен бранд и най-вече – да разводни централния контрол, който бе посочван като причина за забавянето на пускане на продукти на пазара и проблемите за адаптиране на местни пазари.
И това не е всичко. Скандалът около германския автомобилен концерн ще бъде разгледан на заседание на министерско равнище на Съвета на Европейския съюз по конкуренцията, което ще се състои на 1 октомври в Люксембург. Това съобщи днес говорителят на Европейската комисия Рикардо Кардосо, цитиран от ТАСС.
„Този въпрос ще бъде разгледан на 1 октомври на заседание на Съвета на ЕС по конкуренцията“, каза той. Отделно, германските регулатори дадоха срок на VW до 7 октомври да представи план, чрез който смята да приведе дизеловите емисии в съответствие със законовите изисквания.
Днес в Брюксел генералният директор на подразделението за леки коли на VW Херберт Дис ще се срещне с еврокомисаря за вътрешния пазар, индустрията, предприемачеството и малките и средните предприятия Елжбета Бенковска, за да даде обяснения по скандала с фалшифицирането на резултатите от тестовете за отделяните газови емисии на дизелови автомобили на концерна.
Бордът на директорите е насрочил за утре кризисна среща, за да обмисли подробни мерки за изправяне на крака на групата, оказала се в центъра на скандал заради манипулиране на резултати от тестовете за количествата емитирани вредни газове, пише ДПА.
Очаква се на заседанието новият изпълнителен директор Матиас Мюлер, който замени Мартин Винтеркорн в петък, да представи на заседанието на Надзорния съвет, представляващ ключови акционери, съюзи и ръководители, планове за възстановяване на накърнения престиж на компанията.
Повече за скандала можете да прочетете тук
преди 9 години В БГ властите няма ли да направят нещо??? Или както винаги стратегически изчакваме ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Какво ще им ремонтират ? Няма дизелов двигател от този клас който да може да покрие тези норми за изхвърляни азотни окиси в атмосферата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар