Водородният автомобил Toyota Mirai премина през отсечките на завършилото през уикенда рали „Германия”, кръг от световния шампионат по рали (WRC).
Участието на Mirai в състезанието не е официално, въпреки че моделът премина през всички отсечки. С тази проява Toyota цели да промотира старта на продажбите в Европа на своя първи масов водороден автомобил.
Състезателният Mirai е почти аналогичен с колата, която ще се появи в шоурумите на Toyota в определени европейски държави по-късно тази година. Единствените промени засягат гумите и спирачките, като са поставени предпазна клетка, състезателни седалки и задължителните системи за сигурност.
Зад волана на автомобила е бил журналистът и запален пилот Митсухиро Кунисава.
"За нас е мечта да видим водороден автомобил на подобно рали, каза Йошиказу Танака, главен инженер на модела Mirai. - Toyota ще продължи да развива тази технология, за да може един ден такъв автомобил да застане официално на старта".
Още през 2017 година японската марка ще се завърне във WRC, но с автомобил с бензинов двигател.
Колкото до водородния автомобил, той вече се продава в Япония, а в Европа ще бъде наличен преди края на тази година. Mirai ще се предлага на определени пазари, като цената му стартира от 66 000 евро.
Водородният модел се задвижва от електромотор, енергията за който се добива в резултат от химична реакция между кислород и водород. Мощността на мотора е 155 к.с., като позволява ускорение от място до 100 км/час за малко 9,6 секунди. Зареждането с водород отнема между 3 и 5 минути, а автономният пробег достига 500 км.
Още за Toyota Mirai вижте в Automedia.bg