Новите автомобилни технологии винаги са приемани с огромен ентусиазъм, но някои от тях не успяват да издържат на изпитанията на времето. Изданието Wheels ни припомня 10 от тях, които не оцеляха през годините.
Модулни автомобили
Nissan EXA е един чудесен автомобил. Той има способността да се превръща от спортен модел, тип „тарга”, в товарен пикап. Както много други добри идеи на този свят, и тази не е реализирана. Въпреки това все още не е забравена, така че може някой ден и да видим подобна машина в действие.
Джойстик вместо волан
Още през 90-те години на миналия век Saab се опитва да разреши проблема с това, че при сблъсък шофьорът си удря главата във волана. За целта компанията напълно променя управлението на автомобила, като поставя джойстик на централната конзола. Това обаче не сработва.
Атомни автомобили
Идеята за създаване на автомобили, придвижвани с ядрена енергия, си остава на стадий концепт. Което всъщност е една чудесна новина, защото едва ли е приятно покрай вас да мине автомобил с ядрен реактор в задната част.
Предпазен колан, блокиращ стартера
За да стартирате двигателя на автомобила си, трябва да бъдете добре пристегнат – това е идея на правителството на САЩ от миналия век, която е внедрена в серийни автомобили. Като цяло тя звучи отлично, но създава проблеми, тъй като е доста чувствителна и повече пречи, отколкото помага. В крайна сметка около година по-късно чиновниците разбират своята грешка и премахват изискването си към производителите.
Роторни двигатели
През 70-те години на миналия век изглежда, че двигателите на бъдещето ще бъдат именно роторни. General Motors е сред пионерите на тази идея, а AMC разработва такъв мотор, който поставя на своя нов компактен модел. Всичко обаче пропада, тъй като роторните двигатели са много скъпи и много лакоми за гориво. На всичко отгоре избухва и световната петролна криза, която почти слага край на идеята. Единствено Mazda продължава да залага на такива мотори и това едва не слага край на нейното съществуване.
Летящи автомобили
Главно действащо лице в предсказанията на всички гадатели и на автори на научно-фантастични романи са именно летящите автомобили. Те отдавна трябваше да са се появили масово, но все още ги няма. Основната причина вероятно е, че е пълно с идиоти, които със сигурност ще направят пътуването над големите градове много опасно.
Касетофон
Музикалните технологии никога не спират развитието си. Касетите бяха изместени от CD, които на свой ред отстъпват мястото си USB. Кой знае какво ни очаква след време.
Парните автомобили
През 1910 г. се появява парният автомобил Doble, който предлага доста добри перспективи за развитието си. Съвременните компютъризирани системи за управление на двигателя вероятно биха били доста полезни на превозни средства с такива двигатели. Трябва да се отбележи, че въртящият момент при автомобил, задвижван с пара, е подобен на този на електромобил.
Карбуратор
До появата на системата за директно впръскване на горивото именно карбураторът е любимият метод за подаване на горивно-въздушна смес в двигателя. Постепенно обаче идеята за икономия на гориво става все по-силна, а системите за директно впръскване все по-надеждни. И така идва края на карбураторите.
Механична скоростна кутия
Каквото и да си говорим, механичната трансмисия няма бъдеще. Да, вероятно през следващите десетина година тя ще продължи да бъде актуална, но постепенно автомобилните производители ще се откажат от нея. Поне това твърдят експертите от бранша.
Още статии с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Автомобилни технологии без бъдеще
Някои от тях така и не стигнаха до серийно производство, а други просто остаряха
10:40 | 15.08.15 г.Колаж: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Британските лейбъристи се насочват към огромно мнозинство от 170 места в новия парламент
-
Кадър на деня за 4 юли
-
Увеличат ли се компаниите на BEAM пазара, ориентирани към единния пазар на ЕС
-
Как руският залог на Raiffeisen я отведе до ръба на фалита
-
"Роснефт" и "Лукойл" ще намалят износа на петрол от Новоросийск
-
Икономист: Роберт Хабек е виновен за съкращенията на персонала на VW в Германия
-
Как умря мечтата за Brexit
-
За съживяването на ядрената енергия в Европа липсва ключова съставка - квалифицирани работници
-
Русия твърди, че контролира част от Часов Яр, Украйна съобщава за тежки боеве
-
FT: Как лондонският фонд с руски жилки Gemcorp гради глобално влияние
-
Веригата фитнес клубове Next Level придобива конкурента си „Флайс“
-
ЕС ще продължи да се сблъсква с високи цени на електроенергията до 2050 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Увеличат ли се компаниите на BEAM пазара, ориентирани към единния пазар на ЕС
-
Как руският залог на Raiffeisen я отведе до ръба на фалита
-
Може ли Франция да разчита на ЕЦБ да я спасява при криза на пазарите?
1 -
Оптимизмът за понижаване на лихвите в САЩ тласна нагоре европейските пазари
-
Акциите на „Еврохолд" и „Химимпорт“ изведоха SOFIX на зелена територия
1 -
Страните, които не спазват квотите на ОПЕК+, не дават признаци, че се разкайват