IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Mercedes-Benz Auto 2000 – кола на бъдещето от миналия век

Нестандартният модел така и не излиза в серийно производство

12:41 | 09.08.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Mercedes-Benz</p>

Снимка: Mercedes-Benz

Как хората от 80-те години на миналия век са си представяли „колата на бъдещето”? В повечето случаи това са били летящи автомобили, приличащи повече на космически кораби. Правителството на Германия обаче създава машина, чиято основна цел е ниският разход на гориво. Това е Mercedes-Benz Auto 2000.

По това време светът все още излиза от енергийната криза на 70-те години, а автомобилните производители започват да интегрират в своите модели компютърни технологии. Германците решават да инвестират купища пари в ултраефективен и безопасен автомобил, чиято премиера се е състояла на автосалона във Франкфурт през 1981 г.

Година по-рано Федералното министерство на Германия, отговарящо за изследванията и технологиите, финансира местната автомобилна индустрия със 110 млн. дойче марки. От компаниите се иска да създадат прототип, който може да предложи разход на гориво от 9,5 л/100 км при тегло 1250-1700 кг или 11 л/100 км при тегло 1700-2150 кг.

Това е една доста амбициозна задача за онова време, още повече, че чиновниците настояват новият автомобил да бъде комфортен, да може да превозва поне четирима души и багаж, както и да отговаря на екологичните стандарти. Компаниите се захващат за работа, като Mercedes-Benz построява не един, а цели 3 концептуални модела.

Всички те представляват именно Auto 2000. Машините имат еднаква конструкция, но са оборудвани с различни задвижващи агрегати. Автомобилът се отличава с уникалния си аеродинамичен дизайн, който изпреварва с години своето време. Ниският лифтбек с 5 врати все пак донякъде прилича на своите съвременници, като във външния му вид отчетливо се виждат чертите на W124, W126 и W140.

Конструкцията е стандартна за Mercedes-Benz – разположен отпред двигател (в 3 варианта) и предаване към задните колела. Първият мотор е 3,8-литров V8 с деактивация на част от цилиндрите, което е доста иновативно за 80-те години (General Motors по това време пробва същото със своите 6,4-литрови V8, но нещата не се получават).

Вторият агрегат е дизелов 3,3-литров туин-турбо с 6 цилиндъра, който при изпитания на пътищата показва впечатляващия по това време разход от 7,5 л/100 км. А третият двигател изненадва всички – газово-турбинен, от който никой не знае какво може да се очаква.

Какво друго прави този автомобил особен? Разбира се, това е аеродинамиката. Ниско разположената каросерия позволява на Mercedes-Benz Auto 2000 да постигне челно съпротивление от 0,28, което е на нивото на съвременен седан. А за този период това не е никак лошо постижение.

В крайна сметка в Mercedes-Benz решават да не пускат модела в серийно производство, но да използват повечето технологии в следващите си автомобили. Трудно е да се каже дали това е правилното решение. Машината изглежда интересно, но пък рязко се отличава от останалата гама на компанията по това време.

В същото време, ако бъде променена екзотичната му опашка, то този модел си става обичаен Mercerdes за периода от 80-те и 90-те години на миналия век. Във всички случаи обаче това си е един от „автомобилите на бъдещето” за своето време. И създаването му е напълно оправдано от технологична гледна точка.

Още снимки на автомобила вижте в Automedia.bg

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:14 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още