Всичко рано или късно завършва. Това правило важи с пълна сила за автомобилната индустрия, която има немалко интересни етапи. И всеки един от тях приключва, поне условно, като краят му е отбелязан с излизането на конкретен автомобил. Ето 10 такива машини, които са избрани от изданието Wheels.
Buick Roadmaster Estate
Огромното комби с V8 двигател по едно време дори се превръща в символ на пътищата на Америка. В средата на 90-те години на миналия век обаче автомобилът и подобните на него модели са изместени от минивановете и кросовърите. Всъщност величествените "вагони" на General Motors са последните представители на една измираща порода.
Ferrari 458
Последният спортен модел на Ferrari с атмосферен V8 двигател. Той слага край на епохата на спортните автомобили, които не разчитат на турбо мотори. Естествено, атмосферните агрегати все още съществуват при някои модели, но ако Ferrari и Porsche се ориентират изцяло към турбо двигатели, техният край ще настъпи доста бързо.
Ford Excursion
Сега в САЩ може да се купи Chevy Suburban или Toyota Sequoia, но дори те са далече от този мастодонт. Всъщност Ford Excursion представлява Ford F250 във версия всъдеход и се предлага със 7,3-литров дизелов двигател. Една наистина грамадна машина, която все по-рядко може да бъде видяна.
Jaguar XJ
През 2009 г. в Jaguar сложиха край на моделите си с типичния английски дизайн. След това компанията тръгна по съвсем друг път, като значително осъвремени външния вид на своите автомобили. И ги направи такива, че да се харесват най-вече на китайските клиенти на марката. Това се превръща в сериозен проблем, защото новите модели трудно могат да бъдат различени един от друг.
Cadillac Eldorado
През 50-те години на миналия век Cadillac правеше все по-големи и по-големи тези "плавници", разположени на опашката на своите автомобили. Пикът на това настъпи през 1959 г., след което компанията започна да смекчава дизайна на своите модели. И така постепенно настъпи края на тази ера.
Lamborghini Murcielago
Почти всеки фен на автомобилите е обсъждал темата за това, как Аudi на практика погубва Lamborghini и как Diablo е последният "истински" представител на италианската марка. Това обаче не е точно така - последното Lamborghini от старата школа е Murcielago. Ето защо - то е оборудвано с легендарният двигател Bizzarini V12, чието родословие може да бъде проследено чак до модела 350GT. Добавете и факта, че моделът се предлага с механична скоростна кутия с "открит коридор" и ще разберете защо този модел се превръща в крайъгълен камък за Lamborghini.
Saab 9-5
Милион предани фенове по цял свят видяха края на своята любима марка през 2012 г. За мнозина от тях това се превърна в истинска трагедия, защото, каквото и да се случва, повече такъв автомобил на Saab няма да се появи на бял свят.
Duesenberg Model J
Duesenberg пуска потресаващия модел Model J през 1928 г., но само година по-късно настъпва световната финансова криза. Автомобилът се задържа на пазара до 1937 г., след което постепенно настъпва края на аристократичната американска машина, която е един от символите на 20-те години на миналия век.
Porsche 911 (993)
Това е последното Porsche с въздушно охлаждане и всъщност е последният "олд-скуул" автомобил на марката по редица причини. Той притежава такива качества, които сега не можеш да намериш при редица подобни автомобили и всъщност е настояща спортна кола. Може би, причината за това е, че този модел не е направен да се харесва на голям брой клиенти.
Citroen C5
Намаляване на разходите, най-вече със съкращения на работна сила и на гамата модели. Именно с това в момента се занимават в Citroen, което естествено доведе и до премахване на култовото хидропневматично окачване. То бе символ на марката в продължение на 60 години, но отива в историята с края на настоящото поколение на модела С5.
Още любопитни статии за автомобили вижте в Automedia.bg
10 автомобила, символизиращи край на една ера
Това са модели, каквито едва ли някога отново ще видим
16:52 | 09.08.15 г. 4Колаж: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Жилищната политика става приоритет на новата ЕК, ще има и комисар за жилищата
-
Доналд Тръмп се ангажира да прекрати програмата за електромобили, ако стане президент
-
Йеменските хути поеха отговорност за атака с дрон в Тел Авив с един загинал
-
Британска компания изгражда най-голямото съоръжение за съхранение на енергия във Франция
-
Meta има апетит към миноритарен дял в производителя на очила EssilorLuxottica
-
Продажбите на Tesla в Калифорния се свиват за трето поредно тримесечие
-
Националната саудитска авиокомпания ще купи 50 електрически самолета от Lilium
-
Гръцките острови търсят начини да държат надалеч разрушителните тълпи туристи
-
Основателят на Flat Manager: Има свръхпредлагане на пазара на краткосрочни наеми
-
Горещото украинско лято досега - ожесточени битки, ограничени успехи и удари в тила
-
Руски износители изпитват затруднения да си приберат парите от Китай
-
А. Костадинов: Негативите от търговската война с Китай изкарват много западни бизнеси от пазара
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Вилроа от ЕЦБ: Пазарните очаквания за курса на лихвите са разумни
-
Пазарите в Азиатско-Тихоокеанския регион последваха спадовете на Wall Street
-
Парламентът задължи правителството да осигури средства за пострадалите от пожарите
-
Младите инвеститори са привлечени от златото. Какво е добре да знаят?
-
КФН е одобрила вливането на шест дъщерни дружества на "Сирма ГХ" в компанията майка
-
Цената на медта се насочва към най-лошата си седмица от 2022 г. насам
преди 8 години Така е. Вече всичко се прави евтинжос ширпотреба. Възможно е в скоро време цялостното проектиране на нови модели да се възложи на компютри. Тъкмо ще се избегне скъпият дизайнерски хонорар. И без това има толкова кражби на дизайн. А и днес всеки кара кола, не само ценителите и любителите. Форма на заострен паралелепипед с емблема на ауди , рено или каквото е популярно в съответния регион би задоволила масовия потребител. Е 10% ще се сърдят, ама това е живота. Няма пари и време за бутикови модели. Щом дори Бугати спряха вейрон. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Виж, кофти електрониката няма връзка с хидропневматичното окачване. А по отношение на турбокопресорите, всички турбодизели имат проблеми в България и в Източна Европа заради ниското качество на нафтата. А и турбомоторите са си капризни по принцип, а комън рейл дизелите още повече, и като си купиш такъв трябва да си готов за ремонт на турбо, дюзи и скъп съединител с маховик.Все пак трябва да отчитаме, че българите масово си купуваме евтини автомобили на възраст, с навъртяни 200-300 000 км., и тогава е неминуемо да се сменят някои неща, които не са евтини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ситроен може да е страхотен автомобил отвън и това колата ти да има хидрохневматичното окачване да е супер, обаче регистрирай се и влез във форумите на собствениците на Citroen и виж как масово им изгарят бордкомпютрите след паркиране в близост до трафопост или електропровод високо напрежение. Освен това HDI турбините в двигателите им са направени твърде чувствителни към качеството на горивото и в доста страни от Източна Европа това е сериозен проблем като се има предвид, че цената само на турбината е от 400 евро нагоре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Красива галерия и интересни факти.Наистина жалко, че Сааб и Ягуар никога няма да бъдат такива, каквито бяха навремето - шведската здравина, комфорт и прагматичност, и английския аристократизъм и шик.Само бях чувал, че Ситроен имат намерение да се откажат от хидрохневматичното окачване, но ако наистина го направят, това ще бъде самоубийство за Ситроен, които имаха толкова класически автомобили с такова окачване, а Ц5 е един страхотен автомобил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар