IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

10 автомобила, символизиращи край на една ера

Това са модели, каквито едва ли някога отново ще видим

16:52 | 09.08.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Колаж: Automedia.bg</p>

Колаж: Automedia.bg

Всичко рано или късно завършва. Това правило важи с пълна сила за автомобилната индустрия, която има немалко интересни етапи. И всеки един от тях приключва, поне условно, като краят му е отбелязан с излизането на конкретен автомобил. Ето 10 такива машини, които са избрани от изданието Wheels.

Buick Roadmaster Estate

Огромното комби с V8 двигател по едно време дори се превръща в символ на пътищата на Америка. В средата на 90-те години на миналия век обаче автомобилът и подобните на него модели са изместени от минивановете и кросовърите. Всъщност величествените "вагони" на General Motors са последните представители на една измираща порода.

Ferrari 458

Последният спортен модел на Ferrari с атмосферен V8 двигател. Той слага край на епохата на спортните автомобили, които не разчитат на турбо мотори. Естествено, атмосферните агрегати все още съществуват при някои модели, но ако Ferrari и Porsche се ориентират изцяло към турбо двигатели, техният край ще настъпи доста бързо.

Ford Excursion

Сега в САЩ може да се купи Chevy Suburban или Toyota Sequoia, но дори те са далече от този мастодонт. Всъщност Ford Excursion представлява Ford F250 във версия всъдеход и се предлага със 7,3-литров дизелов двигател. Една наистина грамадна машина, която все по-рядко може да бъде видяна.

Jaguar XJ

През 2009 г. в Jaguar сложиха край на моделите си с типичния английски дизайн. След това компанията тръгна по съвсем друг път, като значително осъвремени външния вид на своите автомобили. И ги направи такива, че да се харесват най-вече на китайските клиенти на марката. Това се превръща в сериозен проблем, защото новите модели трудно могат да бъдат различени един от друг.

Cadillac Eldorado

През 50-те години на миналия век Cadillac правеше все по-големи и по-големи тези "плавници", разположени на опашката на своите автомобили. Пикът на това настъпи през 1959 г., след което компанията започна да смекчава дизайна на своите модели. И така постепенно настъпи края на тази ера.

Lamborghini Murcielago

Почти всеки фен на автомобилите е обсъждал темата за това, как Аudi на практика погубва Lamborghini и как Diablo е последният "истински" представител на италианската марка. Това обаче не е точно така - последното Lamborghini от старата школа е Murcielago. Ето защо - то е оборудвано с легендарният двигател Bizzarini V12, чието родословие може да бъде проследено чак до модела 350GT. Добавете и факта, че моделът се предлага с механична скоростна кутия с "открит коридор" и ще разберете защо този модел се превръща в крайъгълен камък за Lamborghini.

Saab 9-5

Милион предани фенове по цял свят видяха края на своята любима марка през 2012 г. За мнозина от тях това се превърна в истинска трагедия, защото, каквото и да се случва, повече такъв автомобил на Saab няма да се появи на бял свят.

Duesenberg Model J

Duesenberg пуска потресаващия модел Model J през 1928 г., но само година по-късно настъпва световната финансова криза. Автомобилът се задържа на пазара до 1937 г., след което постепенно настъпва края на аристократичната американска машина, която е един от символите на 20-те години на миналия век.

Porsche 911 (993)

Това е последното Porsche с въздушно охлаждане и всъщност е последният "олд-скуул" автомобил на марката по редица причини. Той притежава такива качества, които сега не можеш да намериш при редица подобни автомобили и всъщност е настояща спортна кола. Може би, причината за това е, че този модел не е направен да се харесва на голям брой клиенти.

Citroen C5

Намаляване на разходите, най-вече със съкращения на работна сила и на гамата модели. Именно с това в момента се занимават в Citroen, което естествено доведе и до премахване на култовото хидропневматично окачване. То бе символ на марката в продължение на 60 години, но отива в историята с края на настоящото поколение на модела С5.

Още любопитни статии за автомобили вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:23 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 2 rate down comment 0
verimg
преди 9 години
Така е. Вече всичко се прави евтинжос ширпотреба. Възможно е в скоро време цялостното проектиране на нови модели да се възложи на компютри. Тъкмо ще се избегне скъпият дизайнерски хонорар. И без това има толкова кражби на дизайн. А и днес всеки кара кола, не само ценителите и любителите. Форма на заострен паралелепипед с емблема на ауди , рено или каквото е популярно в съответния регион би задоволила масовия потребител. Е 10% ще се сърдят, ама това е живота. Няма пари и време за бутикови модели. Щом дори Бугати спряха вейрон.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 5 rate down comment 0
SimeonAtanasov
преди 9 години
Виж, кофти електрониката няма връзка с хидропневматичното окачване. А по отношение на турбокопресорите, всички турбодизели имат проблеми в България и в Източна Европа заради ниското качество на нафтата. А и турбомоторите са си капризни по принцип, а комън рейл дизелите още повече, и като си купиш такъв трябва да си готов за ремонт на турбо, дюзи и скъп съединител с маховик.Все пак трябва да отчитаме, че българите масово си купуваме евтини автомобили на възраст, с навъртяни 200-300 000 км., и тогава е неминуемо да се сменят някои неща, които не са евтини.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 0
bgMan
преди 9 години
Ситроен може да е страхотен автомобил отвън и това колата ти да има хидрохневматичното окачване да е супер, обаче регистрирай се и влез във форумите на собствениците на Citroen и виж как масово им изгарят бордкомпютрите след паркиране в близост до трафопост или електропровод високо напрежение. Освен това HDI турбините в двигателите им са направени твърде чувствителни към качеството на горивото и в доста страни от Източна Европа това е сериозен проблем като се има предвид, че цената само на турбината е от 400 евро нагоре.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
SimeonAtanasov
преди 9 години
Красива галерия и интересни факти.Наистина жалко, че Сааб и Ягуар никога няма да бъдат такива, каквито бяха навремето - шведската здравина, комфорт и прагматичност, и английския аристократизъм и шик.Само бях чувал, че Ситроен имат намерение да се откажат от хидрохневматичното окачване, но ако наистина го направят, това ще бъде самоубийство за Ситроен, които имаха толкова класически автомобили с такова окачване, а Ц5 е един страхотен автомобил.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още