Подробности за анонсираните наскоро два нови дизелови мотора разкри японската компания Toyota. Агрегатите имат обем от 2,4 и 2,8 литра, като са предназначени съответно за Land Cruiser 150 и Hilux.
По-малкият агрегат развива мощност от 150 к.с. при 3400 об/мин, а максималният му въртящ момент от 400 Нм е наличен между 1600 и 2000 об/мин. Още при 1200 об/мин шофьорът има на разположение 330 Нм.
По-големият 2,8-литров мотор предлага 177 к.с. при също 3400 об/мин. Максимланият му въртящ момент е 440 Нм и се постига между 1600-2000 об/мин., а при 1200 об/мин са налични 370 Нм.
Към момента липсват конкретни динамични характеристики на Land Cruiser 150 и Hilux с новите мотори, но все пак става ясно, че агрегатите отделят в атмосферата с до 30% по-малко вредни емисии в сравнение с предшествениците си.
"За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2.8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните агрегати, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%", сочи информацията.
Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3,0-литров KD двигател, максималния въртящ момент на новия мотор е подобрен с 25%, а разходът на гориво е понижен с 15%.
Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път - избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха, сочи информацията.
Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращ продажби от юни 2015. По-малкият 2,4-литров 2GD-FTV турбо-дизел с директно впръскване, предназначен за Hilux, ще се появи в Европа от втората половина на 2016 г.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg