Сериозните успехи на Skoda през последните две години ще доведат до промяна на плановете на германския концерн Volkswagen AG спрямо чешкия производител, който е негова собственост. Големият проблем е, че резултатите на Skoda удрят върху имиджа на германската марка на вътрешния пазар, съобщава Automotive News Europe.
През миналата година чехите поставиха собствен рекорд – увеличение на продажбите с 13% и за първи път в историята си преминаха границата от 1 млн. продажби за година. Основна роля за това изигра бюджетният модел Rapid, който достигна 500 хил. единици.
Всичко това притесни ръководството на Volkswagen, най-вече заради факта, че Rapid се продава успешно в Германия и измества моделите на германския бранд от пазара. Досегашните принципи за вътрешна конкуренция, на които залагаше предишният шеф на концерна Фердинанд Пиех, не се споделят от настоящото ръководство и то смята да вземе мерки.
Първата от тях ще бъде промяна на стратегията на Skoda, която предвижда излизането на нов модел на всеки 6 месеца. Тя ще засегне 7-местния кросовър на чехите, който трябва да бъде пуснат през тази година. Неговото пускане ще бъде отложено, като в ръководството на компанията са на мнение, че подобен модел няма да може да се конкурира в набиращия все по-голяма популярност сегмент на кросовърите.
Ограничителни мерки спрямо Skoda ще засегнат и третото поколение на Superb, който се оказа твърде сериозен конкурент на Volkswagen Passat. Като цяло бъдещето на чешкия производител ще стане ясно през октомври, когато шефът на германския концерн Мартин Винтеркорн ще обяви публично стратегията за развитие на производителя.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg