Бензин или дизел, комфортен или компактен, мощен или икономичен? Да, изборът на нов автомобил не е лесен и обикновено изисква компромиси. Има обаче машини, които успяват да съчетаят привидно несъчетаеми качества. Именно такава е новата Opel Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo, която екипът ни изпита.
Новата генерация на популярната малка кола е наследила много от добрите черти на своя предшественик, като е подобрена и допълнена с напълно нови качества. Corsa E демонстрира далеч по-модерен дизайн, по-високо оборудване и значително по-комфортни интериор и возия. Най-голямо внимание обаче инженерите са отделили на гамата мотори, в която изпъква компактният 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра.
Агрегатът е напълно нов, изграден от нулата и съчетава в себе си редица авангардни технологии, които го правят пъргав, но икономичен. Той е наличен във версии с 90 или 115 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 170 Нм.
Екипът ни изпробва по-слабата версия, съчетана с новата ръчна трансмисия с 6 предавки. Тестът стартира с магистрално шофиране, където искахме да проверим динамичните възможности на мотора.
Изненадите започнаха още при ускоряването след София, при което малкото моторче показа мъжки характер. Благодарение на турбокомпресора максималният въртящ момент на мотора е на разположение при едва 1800 об./мин, като остава наличен чак до 4700 об./мин. Казано иначе, моторът разполага с максималната си тяга още при най-ниска скорост и продължава да я поддържа в почти целия работен диапазон.
С лекота новият Opel Corsa достигна позволената скорост от 140 км/час и също с лекота продължи да я поддържа на 6-та предавка дори по нанагорнищата след София. Любопитното е, че при подаване на газ двигателят ускорява осезаемо дори при подобна скорост. А има само три цилиндъра.
Всъщност, трицилиндровият двигател има редица предимства пред четирицилиндровите. Той е по-лек и с по-малко вътрешно триене от четирицилиндров аналог, като освен това липсва застъпване във фазите на отваряне на изпускателните клапани и работата на турбината е по-ефективна.
За оптимизиране на ефективността е предвидена и система, която "подсказва" кога е оптималният момент за смяна на предавката с по-висока. Обикновено това става преди достигането на 2000 об/мин, благодарение на което разходът на гориво остава нисък. Толкова нисък, че буквално изненадва. При движение със скорост от 140 км/час, новата Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo показа средно потребление от само 6,0 л/100 км. А като намалихме скоростта до 110-120 км/час, разходът падна до под 5,5 л/100 км.
Най-икономична новата Corsa е по стандартните извънградски шосета, където разходът е малко над четири на сто. А в гарда съвсем спокойно се постига потребление от около 6,0 л/100 км.
Тъй като се предполага, че именно градът ще бъде най-честото местообитание на модела, инженерите са подсигурили на колата специален градски режим. Той се активира с бутон от таблото и прави волана още по-лек. Също с цел по-лесно придвижване из града е предназначена системата за автоматизирано паркиране, а по-разсеяните могат да си поръчат и технология, която разпознава пътните знаци и ги извежда на дисплея на арматурното табло. Сред технологиите за безопасност са включени също така системите за предупреждение при смяна на лентата на движение и при опасност от сблъсък с движещото се отпред превозно средство.
Въпреки че си е спечелила имидж на способен градски модел, 1,0-литровата Corsa е добър спътник и при по-дълги пътувания. При новия модел окачването има по-комфортна настройка и не уморява, като поведението на автомобила остава стабилно и предвидимо.
За доброто настроение на пътуващите в колата се грижи и изцяло новият интериор. Той е изработен с по-качествени материали, демонстрира осезаемо подобрена изолация от външния шум и доста комфортни за толкова малка кола седалки. В оборудването пък са въведени екстри от по-високия клас автомобили - подгрев на волана, мултимедийна система с достъп до интернет и др.
Екстериорът също е значително променен, като е изпълнен според новия дизайнерски език на Opel. Стилът е модерен и технологичен, с подчертано динамични форми.
С новата Corsa германската марката е заложила на еволюцията. Инженерите са подобрили доказаната платформа на предходното поколение и са подсигурили нов, по-модерен интериорен и екстериорен дизайн. Истинска революция обаче е направена под капака. Новият 1,0-литров двигател дава на Corsa напълно нови качества. Той е икономичен като дизел и демонстрира изненадващо добри динамика и еластичност. С него Corsa е готова всеки път, независимо в града или извън него.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Революционното при новия Opel Corsa е под капака
Двигателят е икономичен, но демонстрира изненадващо добри динамика и еластичност
13:15 | 01.06.15 г.Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Dow спадна с над 350 пункта, отдалечавайки се от рекорда си
-
Кадър на деня за 12 ноември
-
Новият финансов министър на Германия разкритикува подхода на UniCredit към Commerzbank
-
И Флоренция предприема мерки срещу прекомерния туризъм
-
Ще има ли ефективни мерки за предотвратяване на кражби в търговски обекти
-
САЩ ще утрои ядрените си мощности до 2050 година
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Инфлацията в Германия отново се ускорява
-
Доналд Тръмп е избрал един от най-агресивните кандидати за държавен секретар
-
Криптопазарът надмина пандемичния си пик, докато биткойнът гледа към 90 хил. долара
-
Валутните анализатори обръщат палачинката и очакват паритет на еврото и долара
-
Европа ще трябва или да плува, или да се удави с втория мандат на Тръмп
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Евтини празни жилища в Япония привличат чуждестранни купувачи, но има и рискове
-
Какво ще получи Илон Мъск след избирането на Доналд Тръмп за президент?
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Европейските държави започват работа по проект за кораб от следващо поколение
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
Първи близки кадри на руския изтребител Су-57 от Китай показват смущаващо лошо качество
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow спадна с над 350 пункта, отдалечавайки се от рекорда си
-
Новият финансов министър на Германия разкритикува подхода на UniCredit към Commerzbank
-
Оли Рен: Възможно е намаление на лихвите през декември с оглед на дезинфлацията
-
2016 година е добър пример за това какво следва на пазарите
-
ЕЦБ ще обърне по-голямо внимание на геополитическите рискове в банките
-
А. Захариев: Тръмп иска да намали огромния дълг на САЩ чрез инвестиции в биткойн