Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) подаде молба до Европейската комисия (ЕК), в която поиска да бъде отложено с 3 години въвеждането новите екологични норми, съобщава Ройтерс.
На разширено заседание в Брюксел, на което са присъствали представители на ACEA и EK, е било обсъждано по какъв начин автомобилните производители ще трябва да отчитат разхода на гориво и нивата на вредни емисии СО2. Новият правилник трябва да влезе в сила от 2017 г., но от АСЕА са на мнение, че този срок трябва да бъде удължен поне до 2020 г. и затова са изпратили писмо до ръководството на Комисията.
„Ще продължим активно да си сътрудничим с властите за подобряване на тези показатели, но не е реално да постигнем новите изисквания на ЕК през 2017 г. Трябва да се направят редица нови изпитания, преди законът да влезе в сила”, се казва в писмото на ACEA.
На свой ред от ЕК настояват компаниите-производители да престанат да използват досегашните си трикове при измерването на показателите. По време на изпитанията фирмите покриват елементи от каросерията за намаляване на въздушното съпротивление, използват нестандартни гуми и полигони с идеално гладко покритие, за да постигнат по-ниски нива. В следствие на това реалните резултати са по-високи и клиентът остава излъган.
От ACEA вече успяха да постигнат една победа срещу организациите, настояващи за въвеждане на новите еконорми. Това стана в Германия, където лобито на автомобилните производители принуди правителството да премести въвеждането на новите еконорми от 95 г/км от 2020 за 2021 г. В момента средните нива на СО2 за автомобилите, продавани в ЕС, е 123,4 г/км, като всяка година пада с 2,5%.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
На разширено заседание в Брюксел, на което са присъствали представители на ACEA и EK, е било обсъждано по какъв начин автомобилните производители ще трябва да отчитат разхода на гориво и нивата на вредни емисии СО2. Новият правилник трябва да влезе в сила от 2017 г., но от АСЕА са на мнение, че този срок трябва да бъде удължен поне до 2020 г. и затова са изпратили писмо до ръководството на Комисията.
„Ще продължим активно да си сътрудничим с властите за подобряване на тези показатели, но не е реално да постигнем новите изисквания на ЕК през 2017 г. Трябва да се направят редица нови изпитания, преди законът да влезе в сила”, се казва в писмото на ACEA.
На свой ред от ЕК настояват компаниите-производители да престанат да използват досегашните си трикове при измерването на показателите. По време на изпитанията фирмите покриват елементи от каросерията за намаляване на въздушното съпротивление, използват нестандартни гуми и полигони с идеално гладко покритие, за да постигнат по-ниски нива. В следствие на това реалните резултати са по-високи и клиентът остава излъган.
От ACEA вече успяха да постигнат една победа срещу организациите, настояващи за въвеждане на новите еконорми. Това стана в Германия, където лобито на автомобилните производители принуди правителството да премести въвеждането на новите еконорми от 95 г/км от 2020 за 2021 г. В момента средните нива на СО2 за автомобилите, продавани в ЕС, е 123,4 г/км, като всяка година пада с 2,5%.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.