Заради дефектни въздушни възглавници двата японски производителя на автомобили Toyota и Nissan ще върнат повече от 6,5 милиона свои коли в сервизите.
При Toyota според данни на компанията са засегнати общо 5 млн. автомобила в целия свят. Nissan поясни, че нейната сервизна акция се отнася за 1,56 милиона коли по целия свят.
Говорител на Toyota заяви пред DPA, че нормалната работа на шофиране на съответните превозни средства не е засегната. Въпреки това обаче може да проникне влага във въздушните възглавници за шофьора и пътника на предната седалка. В случай на авария въздушната възглавница би могла да не изпълнява „правилно" функцията си.
Nissan обяви, че въздушните възглавници може да избухнат. Съществувал риск металният корпус на генератора за газ да не работи правилно. И двата автомобилни производителя подчертаха, че техните сервизни акции нямат връзка със смъртни случаи или наранявания при автомобилни катастрофи.
Според Toyota са засегнати общо 35 модела, които са произведени между март 2003 г. и ноември 2007 г., сред които Corolla и Yaris. При Nissan става дума за модели, които са произведени между 2004 и 2008 г.
Сервизните акции са във връзка със скандалната продуктова серия на японския производител на въздушни възглавници Takata. Засега поне пет смъртни случая в САЩ и Малайзия се свързват с този дефект. При пет от тях се касае за коли с марката Honda. Въздушните възглавници могат да избухнат, след което метални части от тях може да попаднат в телата на шофьора или возещия се до него пътник.
През последните години заради същия дефект вече бяха прегледани над 20 млн. автомобила на различни производители, сред които Honda и General Motors.
Скандалът вече доведе до оставката на директора на Honda Таканобу Ито, който ще напусне компанията до края на юни. Honda е най-важният клиент на Takata, който произвежда всяка пета въздушна възглавница в света.