Стремежът към преминаване от стандартни автомобили към машини, задвижвани от електричество, предизвика криза в Норвегия. Бюджетът на скандинавската държава не издържа на бонусите, които се дават за покупка на електромобили. А на станциите за зареждане се образуваха огромни задръствания.
Дясната партия в местния Парламент внесе проектозакон за намаляване на отстъпките, които ползват собствениците на електромобили и той вече е получил предварително одобрение, предава AFP. Причината за тези мерки е огромната популярност на „зелените” машини в страната, които вече създават немалко икономически и дори чисто битови проблеми.
През 2008 г. Норвегия стана пионер сред страните от ЕС, като първа пое курс към електрификация на автомобилния си парк. За купувачите на подобни машини бяха отменени редица данъци, които при стандартните автомобили достигат до 50% от тяхната цена. Освен това те имат право да използват специални платна за движение, както и да не плащат такси за преминаване по магистрали, мостове и тунели. Те също така паркират безплатно, както и не плащат при зареждане на машините си от зарядните станции в цялата страна.
В резултат на това през април 2015 г. в Норвегия има над 50 000 електромобила, предимно от моделите Nissan Leaf и Tesla Model S, като делът на продажби при този вид машини достигна 25% от общия за страната. При това положение раздаването на бонуси в такива мащаби започна да създава проблеми – платната за електромобили вече са задръстени, а на бюджета на страната не му достигат пари, които са предназначени за фирми, строящи пътища. Най-сложно е положението в Осло, който бе наречен „електромобилната столица на Европа”.
Новият проектозакон гласи, че след 2017 г. собствениците на електромобили ще трябва да плащат 50% от пътния данък, а след 2020 г. те няма да ползват никакви отстъпки. Освен това зареждането и паркирането няма да бъдат безплатни, като техните собственици или шофьори ще трябва да плащат такса на общинските власти.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Бумът на електрически коли в Норвегия предизвика криза
Големите отстъпки и задръствания при зареждането създадоха сериозни проблеми в страната
11:56 | 11.05.15 г. 6![<p>
Електрическият модел Leaf. <em>Снимка: Nissan</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/0fb/35c4ef980cd386a6c06bfd5ded2b10fb-0000194442-article3.jpg)
Електрическият модел Leaf. Снимка: Nissan
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Dow Jones отписа над 500 пункта, а S&P 500 също се понижи след силни разпродажби
-
Кадър на деня за 18 юли
-
Френските депутати преизбраха съюзничка на Макрон за председател на парламента
-
Ще направи ли Киър Стармър Великобритания по-независима в енергийния сектор
-
Обама и Пелоси засилват съмненията в стремежа на Джо Байдън за преизбиране
-
Volvo Cars обвинява митата на ЕС за понижената си прогноза за продажбите през 2024 г.
-
Строителството на още три лота на магистрала “Хемус“ ще започне до края на годината
-
Неуспешната атака в Харков подсказва, че Русия скоро няма да може да поддържа темпото
-
Американските градове въстанаха срещу мегаименията
-
Гръцките острови търсят начини да държат надалеч разрушителните тълпи туристи
-
Националната саудитска авиокомпания ще купи 50 електрически самолета от Lilium
-
Руски износители изпитват затруднения да си приберат парите от Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones отписа над 500 пункта, а S&P 500 също се понижи след силни разпродажби
-
Разпродажби при технологичните акции подложиха на натиск европейските пазари
-
Сделки със само 160 акции на "М+С Хидравлик" подкрепиха ръста на SOFIX до подножието на 870 пункта
-
Кохезионните фондове на ЕС се нуждаят от пълна промяна, според доклад
1 -
Акциите от увеличението на капитала на "Смарт Органик" ще се търгуват на БФБ от 22 юли
-
МВФ: САЩ трябва да повишат данъците и да изчакат с намаляването на лихвите
1
преди 9 години Атанасио,евтиния петрол в момента свършва, може да се каже дори че е свършил вечеза 100 барела добив се харчат 3-4 барела и този номер само ще расте в бъдеще. Отделно се унищожава вода и природа икономиките ще се наложи да се трансформират от нефт на ток и ще е тежко, защото АЕЦ е мн.по-опасен от горенето на *** и газсамо слънцето/вятър за ток са ни спасението отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това са козметични проблеми защото истинският проблем е ел.мрежата - http://***.greentech.bg/archives/27962 тоест мрежата не може да издържи на едновременно включване на ел.колите ако всичи коли са електрически ,и още по-малко на бързо зареждане и преди 2-3год. гледах как в Германия се прави експеримент и става въпрос за последователно и регулирано включване и изключване - планиране Свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 , и съм описал основните стратегии за справяне с катастрофите - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558Идеята ми е да информирам повече хора а те още хора като геометрична прогресия за да има силно гражд.общество за да вземем мерки и следим ,и натискаме държ.власти да действат правилно за да избегнем катастрофите и за финансовата е най-лесно но трябва да се обясни подробно - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Завой в обратна посока.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да им имаме проблемите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Истинската криза в Норвегия ще настъпи ако има бум на електрическите коли извън Норвегия :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар