Стремежът към преминаване от стандартни автомобили към машини, задвижвани от електричество, предизвика криза в Норвегия. Бюджетът на скандинавската държава не издържа на бонусите, които се дават за покупка на електромобили. А на станциите за зареждане се образуваха огромни задръствания.
Дясната партия в местния Парламент внесе проектозакон за намаляване на отстъпките, които ползват собствениците на електромобили и той вече е получил предварително одобрение, предава AFP. Причината за тези мерки е огромната популярност на „зелените” машини в страната, които вече създават немалко икономически и дори чисто битови проблеми.
През 2008 г. Норвегия стана пионер сред страните от ЕС, като първа пое курс към електрификация на автомобилния си парк. За купувачите на подобни машини бяха отменени редица данъци, които при стандартните автомобили достигат до 50% от тяхната цена. Освен това те имат право да използват специални платна за движение, както и да не плащат такси за преминаване по магистрали, мостове и тунели. Те също така паркират безплатно, както и не плащат при зареждане на машините си от зарядните станции в цялата страна.
В резултат на това през април 2015 г. в Норвегия има над 50 000 електромобила, предимно от моделите Nissan Leaf и Tesla Model S, като делът на продажби при този вид машини достигна 25% от общия за страната. При това положение раздаването на бонуси в такива мащаби започна да създава проблеми – платната за електромобили вече са задръстени, а на бюджета на страната не му достигат пари, които са предназначени за фирми, строящи пътища. Най-сложно е положението в Осло, който бе наречен „електромобилната столица на Европа”.
Новият проектозакон гласи, че след 2017 г. собствениците на електромобили ще трябва да плащат 50% от пътния данък, а след 2020 г. те няма да ползват никакви отстъпки. Освен това зареждането и паркирането няма да бъдат безплатни, като техните собственици или шофьори ще трябва да плащат такса на общинските власти.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Бумът на електрически коли в Норвегия предизвика криза
Големите отстъпки и задръствания при зареждането създадоха сериозни проблеми в страната
11:56 | 11.05.15 г. 6Електрическият модел Leaf. Снимка: Nissan
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Русия препродава повече газ в Европа след спирането на доставките за Австрия
-
Тръмп избра защитник на изкопаемите горива за енергиен министър
-
Около 600 камери за скорост ще заработят у нас през следващата година
-
Луксозното сирене - новата звезда на черния пазар
-
Празните апартаменти отвъд Океана най-сетне започват да се запълват
-
Митата не винаги причиняват инфлация, но е хубаво, че пазарите се подготвят за нея
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Нова „златна треска“ се заформя в Канзас
-
Зеленски: Украйна трябва да направи всичко възможно, за да сложи край на войната през 2025 г
-
Русия извърши най-голямото си ракетно нападение срещу Киев от август
-
Луксозното сирене - новата звезда на черния пазар
-
Търговците на дребно се възползват от метеорологични стратегии в променящия се климат
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Валутните анализатори обръщат палачинката и очакват паритет на еврото и долара
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: „Неохим“ АД
-
Съветът на ЕС и Европейският парламент се договориха за бюджета за 2025 г.
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
1 -
Активите в паричните фондове в САЩ стигнаха 7 трлн. долара
-
Колко актуални са маастрихтските критерии?
-
Wall Street приключи с ралито след избора на Доналд Тръмп
1
преди 9 години Атанасио,евтиния петрол в момента свършва, може да се каже дори че е свършил вечеза 100 барела добив се харчат 3-4 барела и този номер само ще расте в бъдеще. Отделно се унищожава вода и природа икономиките ще се наложи да се трансформират от нефт на ток и ще е тежко, защото АЕЦ е мн.по-опасен от горенето на *** и газсамо слънцето/вятър за ток са ни спасението отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това са козметични проблеми защото истинският проблем е ел.мрежата - http://***.greentech.bg/archives/27962 тоест мрежата не може да издържи на едновременно включване на ел.колите ако всичи коли са електрически ,и още по-малко на бързо зареждане и преди 2-3год. гледах как в Германия се прави експеримент и става въпрос за последователно и регулирано включване и изключване - планиране Свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 , и съм описал основните стратегии за справяне с катастрофите - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558Идеята ми е да информирам повече хора а те още хора като геометрична прогресия за да има силно гражд.общество за да вземем мерки и следим ,и натискаме държ.власти да действат правилно за да избегнем катастрофите и за финансовата е най-лесно но трябва да се обясни подробно - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Завой в обратна посока.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да им имаме проблемите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Истинската криза в Норвегия ще настъпи ако има бум на електрическите коли извън Норвегия :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар