Стремежът към преминаване от стандартни автомобили към машини, задвижвани от електричество, предизвика криза в Норвегия. Бюджетът на скандинавската държава не издържа на бонусите, които се дават за покупка на електромобили. А на станциите за зареждане се образуваха огромни задръствания.
Дясната партия в местния Парламент внесе проектозакон за намаляване на отстъпките, които ползват собствениците на електромобили и той вече е получил предварително одобрение, предава AFP. Причината за тези мерки е огромната популярност на „зелените” машини в страната, които вече създават немалко икономически и дори чисто битови проблеми.
През 2008 г. Норвегия стана пионер сред страните от ЕС, като първа пое курс към електрификация на автомобилния си парк. За купувачите на подобни машини бяха отменени редица данъци, които при стандартните автомобили достигат до 50% от тяхната цена. Освен това те имат право да използват специални платна за движение, както и да не плащат такси за преминаване по магистрали, мостове и тунели. Те също така паркират безплатно, както и не плащат при зареждане на машините си от зарядните станции в цялата страна.
В резултат на това през април 2015 г. в Норвегия има над 50 000 електромобила, предимно от моделите Nissan Leaf и Tesla Model S, като делът на продажби при този вид машини достигна 25% от общия за страната. При това положение раздаването на бонуси в такива мащаби започна да създава проблеми – платната за електромобили вече са задръстени, а на бюджета на страната не му достигат пари, които са предназначени за фирми, строящи пътища. Най-сложно е положението в Осло, който бе наречен „електромобилната столица на Европа”.
Новият проектозакон гласи, че след 2017 г. собствениците на електромобили ще трябва да плащат 50% от пътния данък, а след 2020 г. те няма да ползват никакви отстъпки. Освен това зареждането и паркирането няма да бъдат безплатни, като техните собственици или шофьори ще трябва да плащат такса на общинските власти.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Бумът на електрически коли в Норвегия предизвика криза
Големите отстъпки и задръствания при зареждането създадоха сериозни проблеми в страната
11:56 | 11.05.15 г. 6
Електрическият модел Leaf. Снимка: Nissan
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

-
България ще участва на срещата в Париж, в която ще се обсъждат миротворци за Украйна
-
Печалбата на „Елана Агрокредит“ нараства с 5% през 2024 г. до 2,87 млн. лв.
-
САЩ преразглеждат безвизовото пътуване за румънците
-
Британският финансов министър обяви пакет от 14 млрд. паунда за стабилизиране на бюджета
-
Отпускат над 34 млн. лв. за модернизиране на интермодални терминали
-
Очакванията за нови мита за колите от Тръмп натежаха на европейските фондови пазари
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Турция забранява късите продажби, за да подкрепи фондовия пазар
-
Проектираните преди години жилища вече не отговарят на изискванията на купувачите в София
-
Украйна продължава щурма в Белгородска област, руска ракета удари училище в Суми
-
Германия трябва да строи 320 хил. апартамента на година, за да отговори на търсенето
-
Как ключова съставка на Coca-Cola и M&M's се внася контрабандно от разкъсвания от войни Судан
-
Залитането на Германия към дълга засилва натиска върху вялите имотни компании
-
САЩ и Русия се сближават, но руските активи ще останат недостъпни за Запада
-
Време е технологичните гиганти да спрат да се опитват да създадат богоподобен AI
-
Терзиев: Цената за паркиране в синя и зелена зона в София трябва да се повиши
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Печалбата на „Елана Агрокредит“ нараства с 5% през 2024 г. до 2,87 млн. лв.
-
Британският финансов министър обяви пакет от 14 млрд. паунда за стабилизиране на бюджета
-
Очакванията за нови мита за колите от Тръмп натежаха на европейските фондови пазари
-
Вносът на злато в САЩ вероятно ще поддържа търговския дефицит близо до рекорда
-
Предлагат 9,5 ст. брутен дивидент от „Адванс Терафонд“ АДСИЦ
-
Индексите на БФБ приключиха сесията разнопосочно
преди 9 години Атанасио,евтиния петрол в момента свършва, може да се каже дори че е свършил вечеза 100 барела добив се харчат 3-4 барела и този номер само ще расте в бъдеще. Отделно се унищожава вода и природа икономиките ще се наложи да се трансформират от нефт на ток и ще е тежко, защото АЕЦ е мн.по-опасен от горенето на *** и газсамо слънцето/вятър за ток са ни спасението отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това са козметични проблеми защото истинският проблем е ел.мрежата - http://***.greentech.bg/archives/27962 тоест мрежата не може да издържи на едновременно включване на ел.колите ако всичи коли са електрически ,и още по-малко на бързо зареждане и преди 2-3год. гледах как в Германия се прави експеримент и става въпрос за последователно и регулирано включване и изключване - планиране Свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 , и съм описал основните стратегии за справяне с катастрофите - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558Идеята ми е да информирам повече хора а те още хора като геометрична прогресия за да има силно гражд.общество за да вземем мерки и следим ,и натискаме държ.власти да действат правилно за да избегнем катастрофите и за финансовата е най-лесно но трябва да се обясни подробно - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1442612112683685 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Завой в обратна посока.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Да им имаме проблемите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Истинската криза в Норвегия ще настъпи ако има бум на електрическите коли извън Норвегия :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар