Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg
![<p>
e-Golf. <em>Снимка: Volkswagen </em></p>](/media/files/resized/article/640x360/de3/bc2415dea3168a945dfff34b0de34de3-0000193668-article3.jpg)
e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
-
Сметната палата: Качеството на училищното образование се влошава
-
Може ли Франция да разчита на ЕЦБ да я спасява при криза на пазарите?
-
Оптимизмът за понижаване на лихвите в САЩ тласна нагоре европейските пазари
-
Акциите на „Еврохолд" и „Химимпорт“ изведоха SOFIX на зелена територия
-
Държавата отпуска 107 млн. лв. на 83 общини за енергийно ефективно улично осветление
-
Основен ремонт на Дунав мост при Русе започва следващата седмица
-
Как умря мечтата за Brexit
-
За съживяването на ядрената енергия в Европа липсва ключова съставка - квалифицирани работници
-
Русия твърди, че контролира част от Часов Яр, Украйна съобщава за тежки боеве
-
Как Марин льо Пен планира да си осигури абсолютно мнозинство във Франция?
-
Кабинетът предоставя 625 млн. лева държавни гаранции за вертикалния газов коридор
-
Ще се задържат ли обучените млади IT специалисти у нас
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Може ли Франция да разчита на ЕЦБ да я спасява при криза на пазарите?
-
Оптимизмът за понижаване на лихвите в САЩ тласна нагоре европейските пазари
-
Акциите на „Еврохолд" и „Химимпорт“ изведоха SOFIX на зелена територия
1 -
Страните, които не спазват квотите на ОПЕК+, не дават признаци, че се разкайват
-
Високият дълг в развитите икономики буди тревога сред рейтинговите агенции
-
Излишъкът по текущата сметка на ЕС нараства над два пъти за година
преди 9 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар