Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg

e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

-
Nasdaq записа най-добрия си ден за последните 24 години след завоя на Тръмп за митата
-
С бюджет от 363,5 млн. лв. ще се подобри ВиК инфраструктурата при отпадни води
-
"Шелли груп" отчита 29% годишен ръст на продажбите от устройства през първото тримесечие
-
Митата на Тръмп са сериозна заплаха за германската автомобилна индустрия
-
САЩ увеличават митата за Китай, но ще има 90-дневна пауза за високите ставки за останалите*
-
Жилищата в България пак поскъпват най-бързо в ЕС, за 14 години цените са нараснали над два пъти
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Димитър Събев: Голямата депресия ще стане Голямата инфлация
-
Еврото се очертава като неочакван победител от сътресенията в търговията
-
Заради бума на доставките руснаци стават куриери в търсене на допълнителни доходи
-
Настъплението на руските сили в Украйна се е забавило, според британското разузнаване
-
Милиардери искат да свалят свои компании от борсите заради хаоса на пазарите
-
Mercedes иска да бъде американска марка, но въпреки това усеща натиска от митата
-
Volkswagen наказва американските потребители заради новита мита
-
Германските банки призоваха ЕС да се въздържи от изостряне на търговския конфликт
-
Украйна успява да управлява хаоса от доставки на дронове
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Nasdaq записа най-добрия си ден за последните 24 години след завоя на Тръмп за митата
-
"Шелли груп" отчита 29% годишен ръст на продажбите от устройства през първото тримесечие
-
САЩ увеличават митата за Китай, но ще има 90-дневна пауза за високите ставки за останалите*
1 -
Индексите на БФБ се върнаха към спад в сряда
-
Ескалацията на търговската война потопи европейските фондови пазари
-
Монетният двор ще сече български евромонети с емисия 2026 година
1
преди 9 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар