Инженерите на германския концерн Volkswagen са намерили начин да направят електрическите коли по-достъпни. Това ще стане чрез унифициране на един от най-скъпо струващите компоненти в тези машини - батериите, съобщават от компанията.
Според информацията концернът ще използва за бъдещите си електрически коли един и същ като форма и тип акумулатор, което ще доведе до съкращаване на разходите с цели 66%, сочат изчисленията на германците.
"В момента сме насочили усилията си към създаването на универсална батерия, която ще може да бъде адаптирана за всеки един електромобил на концерна и ще редуцира разходите за акумулатори с 66%", твърди Ханс-Якоб Нойсер, ръководител на отдела за развойна дейност в германската компания.
Въпросният универсален акумулатор, който ще може да бъде произвеждан от различни доставчици, ще позволи също така да бъде увеличена производителността на завода на компанията в Брауншвайг, сочи информацията.
В момента концернът използва различни литиево-йонни батерии за моделите с електрическо задвижване. Golf GTE, e-Golf и Audi A3 e-tron, например, са с батерия на Panasonic, докато Passat GTE използва батерия на Samsung, която е предвидена и за предстоящите коли с електрическо задвижване на Audi.
Германският концерн разработва също така новаторска литиево-йонна батерия, която е около 5 пъти по-ефективна от настоящите. Ако проектът се окаже успешен, бъдещите електрически коли на концерна ще използват далеч по-компактни и по-достъпни като цена акумулатори.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
VW намери начин за направа на достъпен електромобил
Концернът обяви, че унифицирането на батериите съкращава разходите с 66%
21:12 | 27.04.15 г. 2Препоръчан материал от партньор на investor.bg
e-Golf. Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Dow Jones се повиши с над 420 пункта в очакване на резултатите от вота в САЩ
-
Кадър на деня за 5 ноември
-
"Лукойл" планира да продаде рафинерията си в Бургас на катарско-британски консорциум
-
Либия планира първи търг за енергийни проучвания след гражданската война през 2011 г.
-
Испания отпуска първи пакет помощи за засегнатите от наводненията във Валенсия
-
Super Micro е застрашена от делистване от Nasdaq и отпадане от S&P 500
-
Първият дървен сателит в света се отправи към Космоса
-
Мъск: Безсмислено е Tesla да създава управляван от хора електромобил за 25 хил. долара
-
Кризата във Volkswagen удря голям доставчик на автомобилни части
-
Изборите в САЩ отварят широко прозореца на възможностите за масиран щурм на Русия в Украйна
-
Какво всъщност иска Путин от изборите в САЩ?
-
Как работи избирателната система в САЩ и кога ще разберем кой е спечелил?
Най-четени новини
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Колко е важна марката и защо не можем да имаме кисело мляко „Кисело мляко“?
-
Крахът на Northvolt тласка броя на фалитите в Швеция до исторически високо ниво
-
ГБС Енерджи Сълюшънс участва в изграждането на стратегически газопровод за Централна и Югоизточна Европа
-
Западни служби обвиняват Русия в опит за саботаж на самолети, летящи за САЩ и Канада
-
Газът от Азербайджан ще покрие по-малко от половината потребление през ноември
-
Русия струпа 200 хил. войници в Южна Украйна и Крим и готви нова офанзива
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones се повиши с над 420 пункта в очакване на резултатите от вота в САЩ
-
Европейските акции затвориха с лек ръст във вторник
-
Фискалният регулатор на Острова обвинява държавни служители в укриване на информация за дефицита
1 -
Единствено beamX от индексите на БФБ отчете ръст във вторник
-
Wall Street започва сесията с оптимизъм в очакване на победителя от вота в САЩ*
-
Трудността на копаене на биткойни постави пореден рекорд
преди 9 години Щом казваш, че там е бъдещето, значи ще ти вярваме отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бъдещето е в ел.колите и проблема е батериите не само като цена Става въпрос колко енергия се влага за направата и рециклирането Най-важното е да може да се рециклира екологично Отделна тема е зареждането на ел.колите до колко може да издържи мрежата и т.н. не е толкова просто когато всички коли са електрически защото свършва петрола - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231,и съм описал основните стратегии https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1436573383287558 отговор Сигнализирай за неуместен коментар