Ford Motor придобива контролиращо участие в своя джойнт венчър с руската Sollers, пише Wall Street Journal.
Американският автомобилен концерн ще предостави допълнително финансиране за компанията и си оставя вратичка за задълбочаване на сътрудничеството в момент, в който продажбите на автомобили в Русия спадат.
Стратегията на Ford е напълно противопoложна на тази на General Motors. През март детройтското дружество съобщи, че затваря завода си в Русия и спира продажбите на голяма част от моделите си. Ходът на GM цели изместването на фокуса от Русия към постигането на целите за печалбата в Европа.
От Ford оказват коментар за размера на планираната инвестиция. Делът на автомобилния производител в джойнт венчъра остава 50%, но той ще закупи привилегировани акции, които му осигуряват мнозинство сред акционерите с право на глас, коментира говорител на Ford. През 2011 г. Ford придоби дела в джойнт венчъра за 364 млн. долара.
Тази седмица компанията започна производството на нов седан Mondeо в своя завод до град Санкт Петербург и планира пускането на няколко нови модела на пазара в Русия тази година. Сред тях са нови Focus и Fiesta.
От Ford поясняват, че остават отдадени на Русия за разлика от GM. Дружеството дори се възползва от отделянето на GM и предлага бонус на клиентите си, които имат автомобили на компании, излизащи от руския пазар.
„Приветстваме намерението на Ford Motor да предостави нужната финансова подкрепа на съвместното дружество“, коментира заместник-изпълнителният директор на Sollers Николай Соболев.
От Ford ще работят със Sollers – руска компания, която работи с редица чуждестранни автомобилни производители, за да разшири своето присъствие в Русия, както и да увеличи инвестициите в местното производство на автомобилни части.
Намеренията няма да се отразят на финансовите резултати на Ford през първото тримесечие, информират от компанията в съобщение до регулаторните органи.
От своя страна продажбите на автомобили в Русия намаляват с 43% през март. Това е поредното понижение, продължаващо от началото на 2014 г. насам. Месечният спад е най-големият от 2009 г. насам.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg