Германските автомобилни производители продължават с доброто си представяне в САЩ. С ръстове от до 20% в продажбите си през март те успяват да се конкурират повече от успешно на този важен пазар, предава Ройтерс. И тъй като всяко правило си има изключение, при Volkswagen се наблюдава спад на продажбите.
Премиум производителят BMW успява да отчете нарастване на продажбите от 6,9% на годишна база, а дъщерната на Daimler марка Mercedes-Benz има ръст от 9,2 на сто, докато производителят на спортни автомобили Porsche отчита нарастване на продажбите от 12,7 на сто. Дъщерната на Volkswagen компания Audi може да се похвали с цели 20% по-високи продажби, докато при компанията майка VW продажбите се сриват с цели 18,2 на сто.
Двата големи американски концерна обаче успяват да пласират по-малко коли на родния си пазар. General Motors (GM) отчита за март спад от 2,4 на сто до 249 875 автомобила, докато конкурентът Ford е успял да продаде 235 929 автомобила – с 3,4% по-малко. Този март обаче е имал един работен ден по-малко спрямо март 2014 г. А според данни на онлайн портали цените на автомобилите са се покачили през месеца със средно 2,1% до средно 32 201 долара.
При японския производител Toyota Motors ръстът в продажбите възлиза на 4,9 на сто. Конкурентът Nissan Motor е продал с 2,7 на сто по-малко коли. При Fiat Chrysler се отчита нарастване от 2%.
Припомняме, че през февруари суровата зима се отрази негативно на американския пазар на автомобили, като продажбите се оказаха под очакванията на анализаторите.