Volkswagen обяви днес, че ще намали смените и ще съкрати най-малко 150 работници в своя автомобилен завод в Калуга, Русия.
Заводът ще работи по само 4 дни седмично през периода април-юли на тази година, а през месец май броят на смените в предприятието ще бъде намален от три до две на ден. Освен това поточните линии ще бъдат спрени за две седмици през месец май - от 5-ти до 8-ми и от 12-ти до 15-ти.
"През първите месеци на 2015 г. на руския автомобилен пазар продължава да се чувства влиянието на слабата икономика, значителното повишаване на цените и високите лихвени проценти. Ние не очакваме това да се промени през следващите месеци", се казва в съобщението от VW.
От компанията обаче не смятат напълно да зачеркнат Русия. Инвестиционните планове на Volkswagen за руския пазар остават непроменени, включително изграждане на нов завод за двигатели и склад за авточасти.
"Руският пазар все още има значителен потенциал за растеж в дългосрочен план", предвиждат от германската компания.
Заводът в Калуга отговаря за производството на голямо портфолио от модели на VW Group - Audi A6, A7, A8L, Q5 и Q7, както и VW Polo и Tiguan. В предприятието се произвеждат също така два модела на Skoda - Fabia и Octavia.
"Очакваме още един спад от около 25 процента на руския автомобилен пазар през годината, така че съкращаването на капацитета на завода има смисъл", коментира за Automotive News Даниел Шварц, анализатор на базираната във Франкфурт Commerzbank.
Германската автомобилна компания вече изпрати повече от 100 свои работници от Русия на обучение в Германия, като сега възнамерява да прехвърли служители от Калуга в близката фабрика за двигатели или в склада на дружеството до Москва, съобщават още от Volkswagen.
Продажбите на VW Group в Русия се сринаха с 27% до 27 527 бройки през първите два месеца на годината, сочат данните на базираната в Москва Асоциация на европейския бизнес. Пазарният дял на групата е 11,3%, което я нарежда на второ място по продажби след алианса Renault-Nissan-AvtoVAZ, който държи цели 34,7% от пазара.
Германският концерн е поредният производител, който променя бизнеса си в Русия заради икономическите проблеми на страната. Подобни намерения вече обявиха General Motors и Sang Yong Motor, като се очаква Suzuki, Cherry, Citroen, Peugeot и Honda да ги последват.
В продължение на години обаче в страната бяха инвестирани милиарди евро в израждането на заводи и дилърски мрежи, тъй като анализатори предвиждаха автомобилният пазар на Русия да се превърне в най-големия в Европа и да изпревари този на Германия.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Volkswagen свива дейността си в Русия
Концернът съкращава персонал и производство, но предвижда потенциал за растеж в дългосрочен план
15:41 | 23.03.15 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Цената на петрола се насочва към седмичен ръст*
-
Бул. "Витоша" е сред най-евтините големи централни улици за наем на магазин в Европа
-
Китай е готов за преговори със САЩ за напредък в двустранната търговия
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Dow Jones прибави над 460 пункта, инвеститорите се насочиха към циклични акции
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Русия изстреля междуконтинентална ракета по Украйна
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Слабият интерес към електромобилите тласна към стагнация продажбите на коли в Европа
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Цената на петрола се насочва към седмичен ръст*
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Dow Jones прибави над 460 пункта, инвеститорите се насочиха към циклични акции
-
Холцман от ЕЦБ: Трябва да запазим рестриктивната си политика заради ценовите рискове
-
Уитлокс от ЕЦБ: ЕС трябва да действа спешно с дигиталното евро
1 -
SOFIX отбеляза спад от 0,27% до 852,07 пункта в четвъртък