Поне още пет автомобилни компании вероятно ще напуснат пазара в Русия заради икономическите проблеми на страната. Така те ще последват General Motors и Sang Yong Motor, които вече обявиха, че закриват своите предприятия в страната.
Според руски медии Suzuki, Cherry, Citroen, Peugeot и Honda са следващите компании, които не виждат смисъл да продават коли и да инвестират в един от най-големите пазари на планетата, който през последните месеци се сви до рекордно ниски нива.
Продажбите на Suzuki са спаднали със 73% в сравнение с миналата година. Същото намаление отчитат и китайците от Cherry. При Peugeot и Citroen резултатите са направо катастрофални - едва 800 коли за първите 2 месеца, както и при Honda, която за януари и февруари на 2015 г. отчете само 636 продажби.
Според експерти подобни резултати обричат марките на голям пазар, какъвто е руският. Някои от тях са на мнение, че Ford също ще се оттегли. Компанията вдигна цените на своите модели с 23%, в резултат на което нейните продажби паднаха със 70% през тази година. На всичко отгоре Ford има цели два завода на територията на страната.
Според друго издание - "Московски комсомолец", проблемите в автомобилния бранш на Русия тепърва ще се задълбочават. Доказателство за това са зачестилите спирания на производството в заводите, собственост на големи западни компании. Този на Ford не работи от 16 март заради стачка, докато в предприятието на Renault работният процес бе прекратен за близо месец - от 16 февруари до 10 март. Заводът в Калуга, където се сглобяват моделите на Citroёn и Mitsubishi, спря дейността си за периода 24 февруари - 9 март.
Проблеми имаше и в двете предприятия на Volkswagen в Русия. В Нижни Новгородод, където е съсредоточено производството на Volkswagen и Skoda, от началото на март до края на април е въведена 4-дневна работна седмица. А в Калуга е спряно сглобяването на Audi Q5, Q7 и А7.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Кои автомобилни компании ще напуснат пазара на Русия?
Suzuki, Cherry, Citroen, Peugeot и Honda вероятно ще последват General Motors
14:12 | 20.03.15 г. 7
Заводът на Volkswagen в Калуга. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

-
Кадър на деня за 27 април
-
Отношенията между САЩ и Европа ще се влошат, преди да се подобрят
-
Технологичните "зомби еднорози" се насочват към края си
-
Антониу Коща: Всички са впечатлени от напредъка на България по критериите за еврозоната
-
"Да, България" избра Ивайло Мирчев и Божидар Божанов за съпредседатели
-
Рубио: Мирната сделка между Русия и Украйна трябва да се случи скоро
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
10 г. по-късно строителството на най-високия изоставен небостъргач в света ще бъде възобновено
-
Експерт: Датата 1 януари 2026 г. изглежда все по-реалистична за влизане в еврозоната
-
Украинските F-16 не са готови за въздушен двубой с модерните руски изтребители
-
Нотариусите ще имат електронен достъп до удостоверенията за данъчна оценка и за наследници
-
„ЗАД ДаллБог Живот и Здраве“ е най-голямата застрахователна компания към края на 2024 г.
-
Русия вече чака съществено по-евтин петрол, но запазва позитивизма за икономиката си
-
Акио Тойода предлага рекордно изкупуване на компанията, от която произхожда Toyota
-
Западните компании трябва да платят висока цена за завръщане в Русия
-
Серия от диверсии разтърсват Русия в последните дни
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: "Софарма" АД
-
Колко още големите американски банки ще продължат да бъдат световни лидери?
-
Украйна отчита големи прекъсвания в банковите и онлайн услуги
-
Европа може да се възползва от колебанието на Цар Долар
-
S&P 500 се покачи за четвърти пореден ден и записа 4% ръст за седмицата
-
Европейските пазари затвориха на зелено, FTSE 100 удължи най-добрата си серия от 2019 г.
преди 10 години Всъщност, срив има в производството и продажбата на автомобили, но апокалипсиса се привижда само в платените драскачи и клакьори.Всички производители и продавачи, които напускат пазара са с малък пазарен дял, общо около 6-7 %.http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Russia отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Добра новина само в кухата ти кратуна.. *** :) Загуба на хиляди работини места. данъци и т.н ще е добра новина, само когато долара стане 0,40 ст :)Както беше предвидим скоро :) хахахах :) май трябваше да стане в ркая на тая година а?:) Бре много луди има извън лудницата :) Това като стане ми се обади..:) Лично и на ръка ще ти броя $1000 или евра.. или лева.. или квото си избереш:))Новината е зле от вякъде - още повече, че вече няма останал чисто руски авто производител, който " да се възползва". При Лада, положението е още по трагично..Там от месеци са на 3 дневна раб. седмица..Продажбите на нови автомобили са на катастрофално ниски нива..за всички марки..за жалостще има оше излезли от там до края на годината.. около 10 ще са.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ....ей - *** лабораторни , ....това е добра новина за Русия !.... и пак ви напомням - *** е от село Блатино !!!Поздрави !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Сега харчат пари при напускането, след 2 години пак ще искат да се връщат и пак ще харчат пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ми на мен това ми прилича на бягане през глава, без да се обръщаш.Само не знам, как така китайските другари се изтеглят - Cherry.Някак си това не е по другарски и не подкрепят другаря Путин, значи са русофоби.Айде в списъка на русофобите и повече никакви визи за Матушка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Даже си мисля, че по два-три пъти ще напускат. За да има повече шоу... отговор Сигнализирай за неуместен коментар