Tesla Model S определено е явление на пазара на автомобили. Електрическата кола с цена 72 600 евро предлага разкош, практичност и екология, благодарение което вече образува дълъг списък с чакащи да я имат. Винсент Болоре обаче предлага нещо различно, което по думите му е далеч по-добро и струва само 20 евроцента на минута, пише Bloomberg.
Френският милиардер, който е основен акционер в медийния гигант Vivendi, сега е съсредоточил вниманието си към своя най-нов проект - Autolib. Това е компания за споделено ползване на автомобили във Франция, която предлага малки електрически хечбеци, наречени Bluecars.
Въпросните коли залагат на новаторски подход, различен от този на американската компания Tesla, която следва традициите на автомобилната индустрия и продава своите електрически коли на частни лица. Bluecars не изискват голяма първоначална инвестиция, те се наемат, като ползването им се заплаща на минута.
Според Болоре неговите електромобили имат още едно предимство пред конкурентите - батериите, които по думите му са по-ефективни, по-трайни и по-безопасни.
"Батериите са ключов елемент в електрическите коли. Добрите батерии означават добра печалба", казва 62-годишният милиардер. И подчертава: "Считам, че нашата технология е далеч по-добра от тази на Tesla".
Акумулаторите на Bluecars, доставени от компанията Blue Solutions, са литиево-метал-полимерни. Те не се нуждаят от течни електролити за съхраняване на електроенергията, което ги прави с около една четвърт по-леки от по-популярните литиево-йонни акумулатори. Винсент Болоре твърди също така, че тези батерии остават стабилни дори при температура от 170 градуса по Целзий, докато при литиево-йонните акумулатори съществува опасност от самозапалване. Освен това литиево-метал-полимерните батерии могат да бъдат презареждани до 3000 пъти, или три пъти повече от литиево-йонните.
Факт е обаче, че до момента нито една автомобилна компания не е приела технологията на френския милиардер.
Разработването на електрическите коли и батериите е отнело на Болоре около 3 години и над 3 млрд. евро. В момента Bluecars може да бъде нает в Париж, Лион и Бордо, а още през юни електричките ще бъдат налични и отвъд океана - в Индианаполис, САЩ. Също през тази година компанията ще стартира дейност в Лондон, като в момента финализира документите си за пазара на Сингапур и проучва възможностите за бизнес в Лос Анджелис.
"Autolib върви по стъпките на програмата за споделяне на велосипеди Velib във френската столица. Това е най-добрият начин за преодоляване на задръжките към електрическите коли от страна на клиентите", смята Винсент Болоре.
"Жителите на града могат да използват Bluecars за пазаруване, за удоволствие, за бърз транспорт и дори за излети в провинцията. При това без притеснения за това къде ще ги заредят", споделя милиардерът пред Bloomberg.
В момента Autolib разполага с около 3000 Bluecars и 900 станции за зареждане в Париж, като през тази година трябва да бъдат прибавени още 500 коли и 200 станции. Над 70 000 души са платили таксата за едногодишно ползване в размер на 120 евро и могат да използват колите срещу 18 евроцента на минута. Bluecars са достъпни и за онези, които нямат абонамент. В този случай клиентът плаща по 9 евро за половин час ползване.
Самите коли, които не са особено луксозни, са с дизайн на именитата компания Pininfarina SpA. От юни производство на електромобилите ще осъществява и френската компания Renault SA.
До момента Autolib е продала около 450 коли на частни и корпоративни клиенти. Цената на електромобила е 20 000 долара. През миналата година Bluecar пусна на пазара още две версии на хечбека - кабриолет под името Bluesummer и товарна версия, при която задните седалки са премахнати.
Начинанието на Винсент Болоре изглежда перспективно, но самият той твърди, че никой не е застрахован от провал.
"Конкуренцията на пазара на електрически коли е жестока. Ако проектът потръгне, ще бъда много богат. Ако не, пак ще бъда много богат, но поне ще спра да харча по 300 млн. евро годишно за проекта", заяви бизнесменът, който има дялове в десетки компании с най-различна дейност.
Все пак милиардерът е оптимист: "Никой не разбира стойността на този бизнес. Съхранението на електрическа енергия (батерии) е пазар, който може да бъде измерен в стотици милиарди долари", смята Болоре.
Още снимки на електрическите коли вижте в Automedia.bg
Френски конкурент на Tesla струва само 20 евроцента на минута
"Ние предлагаме далеч по-добра технология", твърди собственикът на Bluecars
13:45 | 18.03.15 г.Винсент Болоре позира с един от първите Bluecars. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Dow Jones не успя да навакса срива от сряда и затвори трета поредна седмица на червено
-
Кои фактори ще движат цените на имотите през 2025 г.?
-
"Коледно чудо": След 70 часа преговори ръководството на VW се разбра със синдикатите
-
Това, което е добро за Китай, се оказа много лошо за General Motors
-
Франция се подготвя да включи нов реактор в енергийната мрежа за първи път от 1999 г.
-
Елеонора Негулова: Липсва координирана подкрепа за малкия бизнес
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Цената на биткойна задълбочава спада на фона на рекорден отлив на капитал от ETF-ите
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Европейското подразделение на Revolut получи най-високи капиталови изисквания от ЕЦБ
-
Доналд Тръмп заплаши Европа с мита, ако не купува повече петрол и газ от САЩ
-
Westinghouse започва анализи за доставката на гориво и за VI блок на АЕЦ "Козлодуй"
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Малинов: Потреблението на електроенергия от бита е по-голямо от предвиденото
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Европа е изправена пред решителен избор - усилена работа или нулев растеж
-
Украйна отказа на Словакия – транзит на руски газ няма да има под никаква форма
-
Украйна е изтеглила елитните си части от Курска област
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones не успя да навакса срива от сряда и затвори трета поредна седмица на червено
-
Европейските борси записаха най-лошата си седмица за последните три месеца
-
Шести пореден ръст на SOFIX го изведе до 16-годишен връх
-
Dow се насочва към най-лошата си седмица от март 2023 г.*
-
Европейското подразделение на Revolut получи най-високи капиталови изисквания от ЕЦБ
-
„Стара планина холд“ отчита 31% спад на продажбите към края на ноември