Превърналият се в икона бус на Volkswagen празнува своята 65-а годишнина. Моделът, който все още е популярен и търсен от колекционери, е скициран за първи път през 1947 година, а през март 1950 г. се качва на конвейера.
Познат под редица имена - Bus, Camper, Kombi, Transporter, Bulli, хипарски ван - моделът е заимстван от оригиналния Beetle и използва голяма част от техниката му.
Volkswagen Type 2 (T1), както е официалното име на модела, излиза на пазара с 1,1-литров двигател с 24 к.с. и въздушно охлаждане. Въпреки това той е способен да натовари на борда си 8 души, а при отстраняването на задните седалки функционалният модел се превръща в просторен превозвач на товари с максимално тегло 750 кг.
Първоначално от модела се произвеждат по 10 екземпляра на ден, но силното търсене принуждава германската компания да изгради отделен завод за своя ван. Така само 5 години след старта на производство Type 2 (T1) е произведен в 100 000 екземпляра.
Тогавашният мениджър на фабриката Хенрих Нордхоф е добре запознат с нуждите на купувачите в следвоенна Германия, като иска да изгради прост и здрав автомобил за всекидневно ползване.
"Този автомобил няма да бъде третиран с детски ръкавици, а грубо и безотговорно. Ние трябва да отговорим на тези очаквания", казва инженерът.
Заръката му изглежда е изпълнена, тъй като екземпляри от модела все още се движат по пътищата на света. Type 2 (T1) се произвежда до 1975 година, а наследникът му - Т2, слезе от поточните линии преди едва две години. През есента на тази година трябва да видим шестото поколение на модела, произведен в над 11 млн. екземпляра.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Култовият Volkswagen Bus навърши 65
Тази година излиза шестото поколение на модела
09:40 | 12.03.15 г. 1Снимка: Volkswagen
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Експерт: Някои държави ще извлекат позитиви от съперничеството на САЩ и Китай
-
Стъпка по стъпка: Откъде мина биткойнът, за да стигне подножието на 100 хил. долара
-
Защо гъвкавите офис пространства ще стават все по-търсени
-
Xiaomi се насочва към производство на чипове за своите смартфони
-
Българска платформа за зарядни станции привлече 26 млн. долара за глобалното си разширяване
-
Интересът на Qualcomm към придобиването на Intel се охлади
-
OMV е първият клиент на "Газпром" в ЕС, който не си плати сметката за газа
-
Какво следва в списъка на Киев към Запада след ATACMS по руска територия*
-
Знае ли нещо Бъфет за сегашния пазар, което останалите инвеститори не знаят?
-
Бъфет е против семейните династии, дари акции за още 1,1 млрд. долара на Berkshire
-
Нов икономически хъб в сърцето на област Стара Загора
-
Цените на храните в Русия нарастват, но никой не се осмелява да обвини за това Путин и войната
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
Първи сателитни снимки показват, че руската ракета "Орешник" май е пропуснала целта си*
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Стъпка по стъпка: Откъде мина биткойнът, за да стигне подножието на 100 хил. долара
-
Меркел се обяви в подкрепа на разхлабването на дълговата спирачка на Германия
1 -
Трудностите за еврото тепърва предстоят, и то в повече от един аспект
1 -
Азиатските пазари приключиха сесията, без да намерят единна посока
-
Собственикът на най-скъпия банан в света инвестира 30 млн. долара в криптопроекта на Тръмп
-
Биткойнът се отдалечава от 100 хил. долара в най-лошата си серия от избирането на Тръмп
8
преди 9 години Една от многото, наистина великолепни,коли на легендарната марка,които са издържали теста на времето и са се превърнали в истински емблеми на германското и световното автомобилостроене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар