IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тест на дългоочаквания нов Ford Mondeo

Моделът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, но има какво да покаже

12:58 | 27.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимкa: Любомир Асенов</em></p>

Снимкa: Любомир Асенов

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.

За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичният Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.

Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.

Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашият тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.

Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4,2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.

Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.

Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Още снимки вижте в Automedia.bg

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:08 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още