IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новата Kia Sorento следва максимата "модерен и просторен"

Тествахме третото поколение на корейския всъдеход

13:07 | 15.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Automedia.bg</p>

Снимка: Automedia.bg

Има модели, които са много важни за дадени производител, защото са успели да се наложат на пазара още при първото си поколение. И задължително всяко следващо трябва да повтаря този успех. За Kia такъв модел е Sorento, чиято първа генерация се появи през 2002 г. и бързо се утвърди като стабилен и здрав автомобил. През 2009 г. се появи второто поколение, а вече налице и третото, което имахме възможност да изпробваме по време на премиерата на модела в Испания.

С пускането на новото Sorento корейската компания прави опит да се намеси в борбата за клиенти в класа на луксозните SUV. Там от години се разпореждат германските и японски модели, към които можем да добавим и Volvo XC90. Общото взето конкуренцията е жестока, но в Kia явно не се плашат от това и тръгват смело в атака. И няма как да бъде другояче, след като през последните години компанията е в явен възход. За първи път в историята си през миналата година тя успя да прескочи границата от 3 млн. продажби, като налага моделите си във всички класове.

Дизайнът на новото Sorento е дело на вицепрезидента на компанията Петер Шрайер, който отговаря и за външния вид на моделите на другата марка от групата - Hyundai. Третото поколение на модела е с увеличена дължина (+95 мм до 4780 мм), редуциранана височина (-15 мм до 1685 мм) и +5 мм ширина до 1890 мм. Междуосието е увеличено с 80 мм до 2780 мм, което гарантира по-обширно вътрешно пространство и по-голям обем на багажното отделение.

Шрайер и хората му определят дизайна на SUV-автомобила като Streetwolf (Уличен вълк). Предната част на модела прави впечатление с удължената форма на главните светлини, уголемени фарове за мъгла, както и с увеличената радиаторна решетка. Тя е поставена в триизмерна ромбоидна рамка, която наричат "Усмивката на тигъра". И която бе представена за първи път на концепта GT Cross през 2013 г. Скосеният покрив, мускулеста стойка и заоблените задни колонки придават на модела още по-динамичен външен вид.

В салона на всъдехода се наблюдават редица нововъведения. Интериорът е дело на европейския екип на Kia, базиран във Франкфурт. Дизайнерите са следвали концепцията "модерен и просторен", като вътрешността на автомобила е изцяло променена и модернизирана. Тя предлага обемни контролно-измервателни уреди, както и закръглена форма на арматурното табло, която преминава в облицовките на вратите.

Правят впечатление и по-качествените материали, използвани в интериора. Те също са доказателството, че Sorento се опитва да се настани при премиум моделите. За подсилване на това усещане помага и огромният сензорен дисплей, разположен в горната част на централната конзола.

Новото Kia Sorento се предлага в две версии - с 5 и 7 места, което обяснява по-голямото разстояние между двете оси. При модификацията с 3 реда седалки вторият е изтеглен напред, за да може да има място за допълнителните кресла отзад. По този начин е пораснал и багажникът. Самите седалки са удобни, но пък хората с по-висок ръст могат да имат проблеми, ако трябва да се настанят зад шофьора.

В Европа всъдеходът ще се предлага с избор само от два двигателя - бензинов и дизелов. Естествено, за теста бе предвидена дизеловата модификация, която е далеч по-удачният и по-практичен избор най-вече заради по-високия въртящ момент на мотора и съответно заради по-ниския разход на гориво.

Дизелът е 2.2-литров с мощност 200 к.с. и 440 Нм въртящ момент. С него кросовърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.6 секунди, а максималната му скорост е 203 км/ч - нещо от което се оплакаха германските колеги, но пък ние не можем да се съгласим. Комбинираният разход на гориво е около 7.5 л/100 км, като клиентът може да избира между механична скоростна кутия и автоматик.

Както всеки голям SUV и този не е направен за състезания. В завой накланянето се усеща, но като цяло машината стои стабилно на пътя. А тези 200 к.с. са напълно достатъчни, тъй като се предават към пътя посредством система за задвижване на четирите колела. Отпред всъдеходът разчита на независимото окачване McPherson и на Multy-Link отзад.

Желаещите да притежават новото Sorento могат да избират между богат набор от активни технологии за сигурност и безопасност. Сред тях са система за автоматичен контрол на скоростта ASCC (Adaptive Smart Cruise Control), система за предупреждение при напускане на пътната лента LDWS (Lane Departure Warning System), система за предупреждение при челен сблъсък FCW (Front Collision Warning) и система за контрол на мъртвата зона BSD (Blind-Spot Detection).

Има още система за предупреждение за опасност при смяна на лентата за движение LCA (Lane Change Assist), система за предупреждение за пресичащи отзад обекти RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), която установява наличието на напречно движещи се автомобили при излизане на заден ход на път с натоварен трафик, както и функция превишена скорост SLIF (Speed Limit Information Function). Тя показва на контролните уреди ограниченията в скоростта според камера, която сканира пътните знаци.

Що се касае до цените на новото Sorento - за България те са в диапазона между 67 000 и 97 000 лв, в зависимост от двигателя, скоростната кутия и нивото на оборудване. Както и останалите модели на Kia, и този е със 7-годишна гаранция.

Още снимки вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още