Индийската Tata Motors ще опита да компенсира намаляващите продажби на родния си пазар, като навлезе на територията на развиващите се страни от Югоизточна Азия, съобщава онлайн изданието Quartz.
Това е непозната територия за повечето индийски производители на автомобили, където Tata Motors ще се сблъска не само с напълно нови клиентски изисквания, но и с конкуренцията на японските и корейските автомобилни гиганти.
"Постигаме значителен напредък в нашите планове за пазарите на Индонезия, Виетнам и Малайзия," казва говорител на Tata Motors пред Quartz. "За пазарите на Русия и Латинска Америка работа в прогрес", допълва той.
Базираната в Мумбай компания има опит на световните пазари, тъй като през 2008 година закупи британския производител на луксозни автомобили Jaguar Land Rover (JLR) за 2,3 млрд. долара, припомня изданието.
Дори JLR обаче е под натиск, тъй като продажбите на най-големия пазар в света Китай се забавят заради слабата икономика. За периода от септември до декември 2014 година печалбата на JLR след данъци е намаляла с 4% до 903 милиона долара срещу 942 милиона долара през същото тримесечие на 2013 година.
Ситуацията на родния индийски пазар е дори по-трудна за затъналата в дългове Tata. Пазарният дял на компанията е намалял до едва 5,8% през 2014 година, докато година преди това е достигал 9%.
За периода септември-декември печалбата на Tata Motors след данъци е спаднала с 26% до 576 млн. долара в сравнение със 774 млн. долара през същия период на предходната година.
В края на януари компанията обяви, че ще продаде допълнителни акции на акционерите, за да намали дълга си и да разшири дейността си.
Светлина в тунела могат да се окажат именно развиващите се пазари на Индонезия, Виетнам и Малайзия, където процъфтяващата средна класа харчи все повече за нови автомобили.
Tata Motors подготвя навлизането си в Югоизточна Азия още от 2006 година, когато стартира партньорство с тайландския завод Thonburi за производство на продукцията си. През 2013 година компанията стартира дейността си в Индонезия, а година по-късно, през април 2014 г., тя обяви навлизането си на Филипините.
В момента се обсъжда създаването и на производствена база в Индонезия, от която да излизат автомобили за новите пазари.
От Tata Motors съобщиха, че се подготвят и за навлизане на пазарите на Малайзия и Виетнам, а от януари 2015 година марката е представена в Малайзия. През следващата година ѝ предстои дебют във Виетнам.
Според Quartz новият път на Tata Motors няма бъде никак лек, тъй като гиганти като Toyota, Nissan и Honda имат силно развит бизнес в региона, както и значителен пазарен дял. Изданието дава за пример пазара на Индонезия, където Toyota държи пазарен дял от цели 36%, следвана от Daihatsu и Mitsubishi.
"Все пак това е добра възможност за Tata Motors, тъй като се очаква към 2019 г. регионът да стане петият по големина автомобилен пазар в света. Югоизточна Азия има голям потенциал за растеж", твърди анализатор на изданието.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Tata Motors навлиза в Югоизточна Азия
Компанията търси нови пазари за трудно продаваемите си автомобили
13:59 | 09.02.15 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Първи сателитни снимки показват, че руската ракета "Орешник" май е пропуснала целта си
-
Защо европейските борсови титани изостават от американската „Великолепна седморка“?
-
Юлиян Попов: В България има населени места с ВиК системи, които губят над 90% от водата
-
Кадър на деня за 24 ноември
-
В Германия се разработва технология за вятърна енергия от ново поколение
-
Може ли да бъде прекратена войната в Украйна?
-
Ядрената заплаха на Владимир Путин е един опасен магически фокус
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
В Германия се разработва технология за вятърна енергия от ново поколение
-
Същинският колапс на Northvolt започна с оттеглената поръчка на BMW
-
Може ли да бъде прекратена войната в Украйна?
-
Шефът на марката VW: Не може да избегнем съкращенията и свиването на капацитета
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
"Шелли груп" обмисля пренасяне на производството за САЩ в България
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Защо европейските борсови титани изостават от американската „Великолепна седморка“?
-
Акция на седмицата: „Хидравлични елементи и системи“ АД
-
Тръмп прави портфолиото 60/40 отново велико
-
Номинираният за финансов министър на САЩ иска председател на Фед в сянка
2 -
Как Пекин пое контрола над финансовия център на Хонконг, докато Западът гледаше от страничната линия
-
Криптоиндустрията - инвестиционен ренесанс или поредният балон?
5