След като приключи 2014 г. с ръст в продажбите от 5,9%, корейският автомобилен концерн Kia започна новата година неубедително. През януари глобалните продажби на корейския производител отбелязват спад с 2%, съобщават от компанията.
Общият брой продадени нови автомобили на марката в глобален мащаб възлиза на 212 327 броя, докато през първия месец на миналата година броят им е бил 216 606.
Положителен резултат през януари Kia отбелязва на родния си пазар, както и в САЩ. В Южна Корея продажбите са се увеличили с 8,2% спрямо същия месец на миналата година, а в САЩ ръстът е от 2,7%.
Най-голям спад е отбелязан в Китай - от -7,1%, като през месеца там са продадени 58 000 коли на марката. В Европа и на основните за марката пазари продажбите са намалели с 3,8 и 5,5 на сто съответно.
Най-големият за Kia пазар остава Китай. Следват САЩ с 42 003 продажби, Европа с 37 588 и Южна Корея с 36 802.
Бестселърът на марката за януари е представителят в С-сегмента Kia Cerato (известен още като Forte или К3 на някои пазари) с общо 34 435 продадени единици. Kia Rio (известен под името К2 в Китай) заема втора позиция с реализирани 24 205 броя, следван от компактния CUV Sportage с 29 432 броя. Четвъртото място е отредено за лимузината Optima с реализирани 15 348 единици. На 5-та позиция се подрежда Kia Sorento с регистрирани 13 358 продажби.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg