Инженерите на руския автомобилен концерн „АвтоВАЗ“ във Волжския автомобилен завод ще успеят да преработят моделите Granta, Kalina и 4X4 (известен зад граница като TAIGA 4X4), за да могат да отговарят на стандарта Euro-6, съобщава изданието CarScoope.ru.
В момента инженеринговата служба на най-големия руски производител усилено работи, за да може моделите да бъдат адаптирани към най-новите изисквания. Краят на този процес е предвиден за май, след което ще се възстановят доставките на автомобилите Lada за европейските държави.
В момента моделите на марката в Русия отговарят на стандарта Euro-4, докато тези за ЕС - на Euro-5. Освен това до май АвтоВАЗ ще трябва да оборудва и трите модела, изнасяни в ЕС, с датчици за отчитане на налягането в гумите. Без него от ноември миналата година е невъзможно да бъде регистриран нов автомобил в Европа. И именно той е причината продажбите на Lada в страните от ЕС да бъдат преустановени, за което Investor.bg вече писа.
Новото изискване е влязло в сила на 1 ноември 2014 г., но съответният документ – постановление R64 на Европейската икономическа комисия към ООН, е бил приет още през 2010 г., а за проекта на ЕС е било известно дори още по-рано.
В Германия всъдеходът Taiga 4X4 струва 11 490 евро, седанът Granta стартира от 8300 евро, а комбито и хечбекът Kalina - от 8900 евро. Директорите на „АвтоВАЗ“ планират да увеличат двойно износа, който сега е 52 000 автомобила годишно. От тях 80% се купуват в Казахстан. През ноември „АвтоВАЗ“ обяви, че планира да възобнови износа на автомобили в Швеция. Руснаците смятат да продават в скандинавската страна моделите Granta, Kalina и Largus.
Още за моделите на АвтоВАЗ четете в Automedia.bg
преди 9 години Е щом 80% се изнасят в Казахстан,може да възстановяват износа. Останалите 20% трябва да ги подаряват с пълен резервоар като бонус. отговор Сигнализирай за неуместен коментар