Шофьорите приемат електрическите автомобили като екологични, но единици ги намират спортни и забавни за шофиране, става ясно от проведено наскоро изследване на производителя на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental.
Проучването, пълните данни от което ще бъдат обявени на 29 януари, е представително за САЩ и Германия с допълнително изследване във Франция, Япония и Китай сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.
То показва, че мнозинството възприемат електрическите автомобили като щадящи околната среда (72%) и практични (67%), но имиджовите им характеристики, които играят важна роля при взимането на решение за покупка, като удоволствие от шофирането (26%), атрактивен дизайн (26%) и спортен дух (23%), са ниски. В допълнение към по-високата цена от конвенционалните автомобили, този неблагоприятен имидж допринася за ниските очаквания на шофьорите за скорошно използване на такъв автомобил, сочи информацията.
В сравнение с проведеното през 2011 година проучване, значително по-малък брой шофьори във всички възрастови групи очакват да използват напълно електрически автомобил в средносрочен план – следващите четири до десет години.
Процентът на очакващите да използват електрически автомобил спада от 47 на 34 процента във възрастовата група от 16 до 30 години и от 46 на 35 процента във възрастовата група от 31 до 59 години. Неохотното отношение сред шофьорите над 60 годишна възраст, които харесват автомобили и имат висока покупателна способност се задържа на 40%. В същото време, има силно нарастване от нула до 20% през последните три години в броя на младите шофьори, които биха заменили автомобила си с електрически, само ако няма автомобили с двигатели с вътрешно горене.
“След няколко години на бум, чистите електрически автомобили срещат репутационен проблем”, коментира резултатите от проучването Хосе Авила, член на изпълнителния съвет на Continental и директор на подразделението за задвижващи системи.
Въпреки това експертът е убеден, че имиджът на електрическите автомобили ще се подобри. Според него основна роля за това ще изиграят хибридите, които предлагат комбинацията от модерни двигатели с вътрешно горене и електрически мотори.
“Повишаващата се хибридизация ще очертае пътя пред електрическата мобилност. Тази технология позволява разумно съотношение между разходи и ползи и дава на водачите възможност за първи допир с електрическата мобилност. Шофьорите имат възможността да преминават част от пътя само на електрическа енергия и да усетят колко забавно е да бъдат управлявани тези автомобили.”, пояснява той.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Електрическите автомобили имат имиджов проблем
Проучване показва, че намалява процентът на хората, които биха купили такава кола
11:31 | 20.01.15 г. 11Изображение: Continental
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Nestle ще засили маркетинга и ще отдели бизнеса си с води и премиум напитки
-
Велизар Шаламанов: Мир в Украйна може да се постигне с пълното изтегляне на руските войски
-
Картина на Клод Моне бе продадена на търг за над 65 млн. долара
-
Николай Мартинов: Акциите, които се търгуват на БФБ, са непопулярни
-
Как облачните решения могат да променят бизнеса: реални примери от практиката за успех с Prostor
-
Азиатските пазари отбелязаха предимно повишения във вторник
-
Revolut стартира търговия с европейски и британски акции чрез нов лиценз
-
„Гладиатор II“ надви „Гунди – легенда за любовта“ по приходи през уикенда
-
Хазартната компания „Глобал Гейминг Солюшънс“ търси 3 млн. лева от инвеститорите на БФБ
-
Правилата на играта се променят бързо в конфликта Русия-Украйна
-
Наистина ли САЩ са на ръба на фискална криза?
-
Гърция се готви да изплати по-рано 5 млрд. евро дългосрочен дълг
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
Валутните анализатори обръщат палачинката и очакват паритет на еврото и долара
-
Русия се готви да продължи да воюва - в Украйна чакат щурм и към Запорожието
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Николай Мартинов: Акциите, които се търгуват на БФБ, са непопулярни
-
Азиатските пазари отбелязаха предимно повишения във вторник
-
Златото е оставено на милостта на Тръмп, Китай и цар долар
-
Петролът поскъпва заради прекъсванията на доставките и страховете около войната в Украйна*
1 -
Ирина Христова, АОНК: Най-младите взимат небанков кредит най-често за почивки и пътувания
-
Необслужваните „бързи кредити“ у нас се увеличават с над 14% към края на септември
преди 9 години "Електромобилът е изключително надежден, защото няма какво да му се поврежда."......................Освен батериите, това за което става въпрос в цитата по-горе, също не е малък проблем за индустрията. Имай предвид, че съвременните ДВГ автомобили, спокойно може да се каже, че се произвеждат с ресурс, който не надхвърля, там около 150К км. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Само да ви кажа, че на теория уж са по прости, но ако видите на живо ел.автомобил и ще се учудите, че отпред двигателното отделение хич не е празно а си е все така пълно с чаркове. И има охладителна система, даже са две - адна охлажда ел.мотора, а друга батериите. Отделно има и нормален 12 волта акумулатор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Леко бакалски сметки - а липсата на масла, антифризи, редовното обслужване на двигател - къде остава? Съвременните ел. коли са с над 100км пробег, достатъчни за седмица (уикенда си ги заредете, кой ви пречи?).Теслата може да прекоси България на 2/3 по дължина с едно зареждане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години stasi666Успех. Добре че само балъците които нямат пари искат да си купят Ел кола,А умните хора имат кинти и могат да си направят елементарна сметка че ел колата не си струва.За непросветените - единственото ценово предимство е в града, където и няма особено неудобства от ползването на ел, кола - ще издържат батериите 1 ден - до работа и обратно - 20-30км. Да кажем че е без пари ел придвижването а с кола е 10-15лв/100 - при малка градска кола. За колко се избива разликата от 10к+ лева. Правилно смятате 100 000км, по 20км на ден = 5000дни или 20 години(250 работни дни в годината). Без да смятаме инфлацията - след 20г с 10000лв какво ли ще можеш да си купиш.За голяма кола да смятам ли, че там е още по зле положението. За ТЕСЛАТА - еми наистина си е голяма тесла, ако си я караш като "спортна кола" до нашето море от София трябва да презареждаш батериите 3 пъти. И за да стигнеш до там трябва на точно 100км да има зареждачка?!?И без пари да ти я дават пак не е оферта за спортна кола отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ти го каза - батериите.Действителната цена на притежаване на електрическия автомобил е значително по-висока от тази на обикновения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ще ги заобичат, 10 години освободени от данък 9от края на 2016 скора се намалява на 5 години). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Пак платени глупости.Още утре бих си купил Тесла стига да е на нормална цена.Дизаин,комфорт и всичко и е страхотно.А не знам кой по света обича да си дава парите да гориво !!!!! и да диша гаден въздух като софийския. отговор Сигнализирай за неуместен коментар