Шофьорите приемат електрическите автомобили като екологични, но единици ги намират спортни и забавни за шофиране, става ясно от проведено наскоро изследване на производителя на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental.
Проучването, пълните данни от което ще бъдат обявени на 29 януари, е представително за САЩ и Германия с допълнително изследване във Франция, Япония и Китай сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.
То показва, че мнозинството възприемат електрическите автомобили като щадящи околната среда (72%) и практични (67%), но имиджовите им характеристики, които играят важна роля при взимането на решение за покупка, като удоволствие от шофирането (26%), атрактивен дизайн (26%) и спортен дух (23%), са ниски. В допълнение към по-високата цена от конвенционалните автомобили, този неблагоприятен имидж допринася за ниските очаквания на шофьорите за скорошно използване на такъв автомобил, сочи информацията.
В сравнение с проведеното през 2011 година проучване, значително по-малък брой шофьори във всички възрастови групи очакват да използват напълно електрически автомобил в средносрочен план – следващите четири до десет години.
Процентът на очакващите да използват електрически автомобил спада от 47 на 34 процента във възрастовата група от 16 до 30 години и от 46 на 35 процента във възрастовата група от 31 до 59 години. Неохотното отношение сред шофьорите над 60 годишна възраст, които харесват автомобили и имат висока покупателна способност се задържа на 40%. В същото време, има силно нарастване от нула до 20% през последните три години в броя на младите шофьори, които биха заменили автомобила си с електрически, само ако няма автомобили с двигатели с вътрешно горене.
“След няколко години на бум, чистите електрически автомобили срещат репутационен проблем”, коментира резултатите от проучването Хосе Авила, член на изпълнителния съвет на Continental и директор на подразделението за задвижващи системи.
Въпреки това експертът е убеден, че имиджът на електрическите автомобили ще се подобри. Според него основна роля за това ще изиграят хибридите, които предлагат комбинацията от модерни двигатели с вътрешно горене и електрически мотори.
“Повишаващата се хибридизация ще очертае пътя пред електрическата мобилност. Тази технология позволява разумно съотношение между разходи и ползи и дава на водачите възможност за първи допир с електрическата мобилност. Шофьорите имат възможността да преминават част от пътя само на електрическа енергия и да усетят колко забавно е да бъдат управлявани тези автомобили.”, пояснява той.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Електрическите автомобили имат имиджов проблем
Проучване показва, че намалява процентът на хората, които биха купили такава кола
11:31 | 20.01.15 г. 11Изображение: Continental
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Dow Jones не успя да навакса срива от сряда и затвори трета поредна седмица на червено
-
Кои фактори ще движат цените на имотите през 2025 г.?
-
"Коледно чудо": След 70 часа преговори ръководството на VW се разбра със синдикатите
-
Това, което е добро за Китай, се оказа много лошо за General Motors
-
Франция се подготвя да включи нов реактор в енергийната мрежа за първи път от 1999 г.
-
Елеонора Негулова: Липсва координирана подкрепа за малкия бизнес
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Цената на биткойна задълбочава спада на фона на рекорден отлив на капитал от ETF-ите
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Европейското подразделение на Revolut получи най-високи капиталови изисквания от ЕЦБ
-
Доналд Тръмп заплаши Европа с мита, ако не купува повече петрол и газ от САЩ
-
Westinghouse започва анализи за доставката на гориво и за VI блок на АЕЦ "Козлодуй"
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Малинов: Потреблението на електроенергия от бита е по-голямо от предвиденото
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Европа е изправена пред решителен избор - усилена работа или нулев растеж
-
Украйна отказа на Словакия – транзит на руски газ няма да има под никаква форма
-
Украйна е изтеглила елитните си части от Курска област
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones не успя да навакса срива от сряда и затвори трета поредна седмица на червено
-
Европейските борси записаха най-лошата си седмица за последните три месеца
-
Шести пореден ръст на SOFIX го изведе до 16-годишен връх
-
Dow се насочва към най-лошата си седмица от март 2023 г.*
-
Европейското подразделение на Revolut получи най-високи капиталови изисквания от ЕЦБ
-
„Стара планина холд“ отчита 31% спад на продажбите към края на ноември
преди 9 години "Електромобилът е изключително надежден, защото няма какво да му се поврежда."......................Освен батериите, това за което става въпрос в цитата по-горе, също не е малък проблем за индустрията. Имай предвид, че съвременните ДВГ автомобили, спокойно може да се каже, че се произвеждат с ресурс, който не надхвърля, там около 150К км. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Само да ви кажа, че на теория уж са по прости, но ако видите на живо ел.автомобил и ще се учудите, че отпред двигателното отделение хич не е празно а си е все така пълно с чаркове. И има охладителна система, даже са две - адна охлажда ел.мотора, а друга батериите. Отделно има и нормален 12 волта акумулатор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Леко бакалски сметки - а липсата на масла, антифризи, редовното обслужване на двигател - къде остава? Съвременните ел. коли са с над 100км пробег, достатъчни за седмица (уикенда си ги заредете, кой ви пречи?).Теслата може да прекоси България на 2/3 по дължина с едно зареждане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години stasi666Успех. Добре че само балъците които нямат пари искат да си купят Ел кола,А умните хора имат кинти и могат да си направят елементарна сметка че ел колата не си струва.За непросветените - единственото ценово предимство е в града, където и няма особено неудобства от ползването на ел, кола - ще издържат батериите 1 ден - до работа и обратно - 20-30км. Да кажем че е без пари ел придвижването а с кола е 10-15лв/100 - при малка градска кола. За колко се избива разликата от 10к+ лева. Правилно смятате 100 000км, по 20км на ден = 5000дни или 20 години(250 работни дни в годината). Без да смятаме инфлацията - след 20г с 10000лв какво ли ще можеш да си купиш.За голяма кола да смятам ли, че там е още по зле положението. За ТЕСЛАТА - еми наистина си е голяма тесла, ако си я караш като "спортна кола" до нашето море от София трябва да презареждаш батериите 3 пъти. И за да стигнеш до там трябва на точно 100км да има зареждачка?!?И без пари да ти я дават пак не е оферта за спортна кола отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ти го каза - батериите.Действителната цена на притежаване на електрическия автомобил е значително по-висока от тази на обикновения. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ще ги заобичат, 10 години освободени от данък 9от края на 2016 скора се намалява на 5 години). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Пак платени глупости.Още утре бих си купил Тесла стига да е на нормална цена.Дизаин,комфорт и всичко и е страхотно.А не знам кой по света обича да си дава парите да гориво !!!!! и да диша гаден въздух като софийския. отговор Сигнализирай за неуместен коментар