Продажбите на автомобили в Китай са се увеличили с 9,9% през миналата година. Това е сериозен резултат, но отбелязва спад спрямо 2013 г. и е последният от поредица сигнали за несигурност на най-големия пазар на автомобили в света, пише The Wall Street Journal.
Продажбите на леки коли, включващи седани, спортни коли и мини ванове, достигнаха 19,7 млн. бройки миналата година, показват публикувани в понеделник данни на Китайската асоциация на автомобилните производители. През 2013 г. продажбите на тези коли нараснаха с 16%.
През декември автомобилните компании в Китай продадоха рекордните 2,06 млн. коли на търговците, отбелязвайки ръст от 16% спрямо миналата година, твърди индустриалната група. Данните идват в момент, в който китайските търговци на коли се борят с нарастващите наличности.
Последните данни от Китайската асоциация на автомобилните производители показват, че 22 000-те търговци на коли имат резерви за около 55 дни през ноември спрямо резерв за 44 дни през октомври. Като се изключат данните от февруари, които са изкривени от празниците около китайската лунна Нова година, запасите от ноември са били на най-високото си ниво от юни 2012 г.
Докладът за продажбите се базира на продажбите от търговците на едро, а не на търговците на дребно.
През 2014 г. продажбите на пътнически и търговски автомобили достигнаха 23,49 млн. бройки, отбелязвайки ръст от 6,9% спрямо годината преди това, твърди индустриалната група. През 2013 г. ръстът бе от 14%.
За 2015 г. асоциацията прогнозира ръст от 8% за продажбите на леки пътнически автомобили до 21,25 млн. бройки и 7% ръст за продажбите на всички видове МПС до 25,13 млн. бройки.
Още видеоматериали гледайте на сайта на Bulgaria On Air