На двата най-важни латиноамерикански пазари за автомобилния бранш годишният баланс за 2014 г. е доста различен. Докато мексиканската автомобилна индустрия отново нараства значително, производството на автомобили в Бразилия губи инерцията си, предава DPA.
През миналата година 3,2 милиона коли са слезли от поточните линии в Мексико, показват данни на местната автомобилна асоциация. Това представлява ръст от 9,8 на сто спрямо 2013 г. С това Мексико става седмият по големина производител в света. Износът е нараснал с 9,1% до 2,6 милиона превозни средства. Така се оказва, че 82% от произведените в страната автомобили са били предназначени за износ – преди всичко за САЩ, пояснява Едуардо Солис, изпълнителен президент на мексиканската асоциация на автомобилната индустрия.
Производителите в Мексико показват задоволство от ръста. „Това е нов рекорд, надвишаващ дори собствените ни очаквания", заяви още Солис. Той очаква, че до 2020 г. Мексико ще произвежда по 5 млн. автомобила годишно. Наскоро няколко концерна обявиха големи инвестиции в страната. Така например Daimler, BMW и Audi възнамеряват да изградят нови заводи.
Резултатите в Мексико обаче са в силен контраст с тези в Бразилия – друг перспективен пазар, който отчита втора поредна година на спад на продажбите.
Местното търсене, което е отговорно за около 85% от автомобилните продажби, се сви заедно с цялата бразилска икономика. Производството на автомобили, автобуси и лекотоварни превозни средства се свива с 15,3% до 3,14 млн. броя, както става ясно от данните на местния браншови съюз.
Кризата вече доведе до съкращения на работни места в производители като VW и бразилското поделение на Daimler. Само VW се разделя в страната с 800 свои служители, заради което в главния завод на компанията от Волфсбург в Анчиета от три дни има стачни действия.