Компанията Volkswagen няма намерение да пуска „екстремна“ версия на компактния си хечбек Polo, съобщава изданието De Telegfaaf, което се позовава на свои източници от ръководството на германския производител.
По-рано се твърдеше, че Volkswagen разработва R-версия на Polo, която да бъде оборудван с турбо-двигател с 4 цилиндъра, развиващ мощност от 250 к.с. и система за задвижване на четирите колела. Очакванията бяха този автомобил да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 секунди и да развива максимална скорост от 250 км/ч.
Най-бързата и мощна модификация в историята на Polo в момента е версията R WRC, която дебютира през 2012 г. в Монте Карло. Тя разполага с турбо-мотор с 4 цилиндъра, развиващ 220 к.с. и 350 Нм въртящ момент. При нея ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.4 секунди. От автомобила бяха пуснати на пазара общо 2500 бройки.
В крайна сметка обаче във Volkswagen решиха, че настоящето Polo GTi е напълно достатъчно, за да задоволи интереса на клиентите към подобни автомобили. Фейслифът на модела (на снимката) бе разкрит през септември. Хечбекът получи 1.8-литров турбо-мотор, който замени предишния 1.4-литров агрегат с турбини.
Новият агрегат развива мощност от 192 к.с. и работи в комбинация със 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. VW Polo GTi ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.7 секунди и развива максимална скорост от 236 км/ч.