Ръководство на Националната администрация по безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) е взимало подкупи от автомобилните производители и това става причина за катастрофи с човешки жертви. Това обяви американският радикален политик Ралф Нейдер в свой материал за The New York Times.
В него известният защитник на правата на потребителите е категоричен, че чиновниците от NHTSA са "прекалено близки" с автомобилните производителите и си "затварят очите" за някои некачествени компоненти, които стават причина за пътно-транспортни произшествия. Нейдер припомня, че още през 70-те години на миналия век Конгресът на САЩ е дал пълномощия на NHTSA да разследва автомобилните компании и фирмите, които доставят компоненти за тях, но на практика това не се случва.
Според радикалния политик представителите на администрацията "са си затворили очите" в началото на случая с некачествените въздушни възглавници на японската фирма Takata, които станаха причина за изтеглянето на повече от 12 млн. автомобила от цял свят през тази година. Заради проблема само в САЩ загинаха трима души, а сервизната акция засегна модели на Toyota, Honda, Mazda, BMW, Nissan, Mitsubishi, Subaru, Chrysler, Ford и General Motors.
През лятото на тази година NHTSA все пак обяви за некачествените въздушните възглавници, в резултат на което само за един ден акциите на Takata на Токийската фондова борса спаднаха с 23%. Тогава администрацията препоръча на собствениците на автомобили да следят сайта на организацията, където ще бъдат публикувани новите модели, оборудвани с въздушни възглавници на Takata.
Найдер твърди, че по-рано - през периода 2009-2013 г., чиновниците от NHTSA умишлено са игнорирали същия проблем с модели на Honda, BMW, Nissan и Toyota. Американският политик е категоричен, че причината за това са подкупите от страна на автомобилни компании. Освен с пари експертите от Националната администрация са били "поощрявани" и с назначения като консултанти, юристи или експерти към фирмите производители.
В същото време самите компании са "внедрявали" свои кадри в NHTSA, които със своите действия са успявали да прикрият некачествените детайли и компоненти за по-дълго време. Известни са такива случаи с хора, които са били изпратени от Chrysler. В крайна сметка обаче случаите с дефектните възглавници на Takata, както и проблемите със запалването при модели на GM не могат да бъдат скрити и истината излиза наяве.
Нейдер е категоричен, че властите в САЩ трябва незабавно да вземат мерки, като стартират разследване. Според него редица топ мениджъри, които вече са се оттеглили от постовете си, вместо да се наслаждават на пенсионирането си, трябва да бъдат пратени зад решетките.
Още по темата четете в Automedia.bg
Политик обвини в корупция службата по безопасност на транспорта в САЩ
Причината са неизправните въздушни възглавници, произведени от японска компания
14:48 | 05.11.14 г.Щандът на Takata на изложението във Франкфурт. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Джо Байдън: Русия се провали в Молдова
-
Приходите на Fox засенчват прогнозите на фона на рекордната политическа реклама
-
„Гунди – легенда за любовта“ вече е най-гледаният български филм от 1989 г. насам
-
Оборотът с чуждестранни книжа формира 67% от оборота на БФБ
-
Програмата на Байдън за зарядните станции се препъва в самата себе си
-
Продажбите на китайските коли на Tesla се свиват с над 5% през октомври
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
Китай не може да ограничи електромобилните субсидии, които и без това не плаща
-
Как скандинавските държави може да се окажат европейският отговор на Силициевата долина
-
Прозападният лидер на Молдова спечели изборите за президент
-
Загуба на „котва“ – какво се случва с държавния бюджет
-
Напрежението в Близкия изток прикрива истинската причина ОПЕК+ да запази квотите си
Най-четени новини
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Минималната заплата във Великобритания ще се повиши с 6,7% през 2025 г.
-
Китайците насочват незаконно милиарди долари извън страната
-
Колко е важна марката и защо не можем да имаме кисело мляко „Кисело мляко“?
-
Крахът на Northvolt тласка броя на фалитите в Швеция до исторически високо ниво
-
Украйна е близо до своята ракета, способна да порази Москва, но ѝ липсват компоненти
-
ГБС участва в изграждането на стратегически газопровод за Централна и Югоизточна Европа
-
Италия удря шамар на Stellantis - свива подкрепата за автоиндустрията с 4,6 млрд. евро
-
Ford стана поредната жертва на ценовата война
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
Деси Стоянова: Когато си свел публичния си образ до редове в LinkedIn, пропускаш възможности
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Оборотът с чуждестранни книжа формира 67% от оборота на БФБ
-
Мрачни настроения владеят Wall Street ден преди президентските избори в САЩ
2 -
Водещият индекс на Северна Македония запазва лидерство в ЦИЕ и през октомври
-
Биткойнът се готви за нова порция хаос заради изборите в САЩ
4 -
С близо 80% за година растат продажбите на злато в България в края на октомври
2 -
Загуба на „котва“ – какво се случва с държавния бюджет