Някак си встрани от автосалона в Париж остана едно друго изложение, на което бяха показани впечатляващи превозни средства. В Хановер се проведе изложба на машини за превоз на хора и товари, като някои от тях демонстрираха иновации от бъдещето.
Немалко внимание привлече кемперът Mercedes-Benz Zetros със задвижване 4х4. Като цяло тази машина си е автомобил за експедиции до трудно достъпни места. Нейната дължина е 8.4 м, като е задвижвана от 7.2-литров дизелов двигател с мощност 326 к.с. и въртящ момент от 1300 Нм.
Всъдеходът е с блокируеми диференциали на мостовете, понижаващи предавки на скоростната кутия и различни спомагателни режими при движение по труден терен. Една от системите помага на водача да намали налягането в гумите, без дори да слиза от кабината. Общо взето – машина, която може да ви закара почти навсякъде.
Освен това Mercedes-Benz Zetros е и доста луксозен. Той предлага жилищен отсек със спалня, душ-кабина, тоалетна, хол и кухня. Кемперът може да се разширява с по половин метър от двете си страни, когато е паркиран. Цената му, в зависимост от оборудването е доста впечатляваща – около 800 000 евро.
Концернът Volkswagen показа в Хановер концепт на новото поколение T-Series, носещо името Tristar. Той е предназначен не само за работа, но и за почивка и развлечения. Tristar е типичен пикап, който обаче има допълнителен багажен отсек, разположен под товарната платформа. Той се прибира като чекмедже и остава защитен от вода и кал по време на движение.
Всяка една от стените на платформата може да се сгъва, като по този начин позволява товаренето на различни приспособления. Пикапът има и втори багажник, също във вид на чекмедже, като той е разположен зад вратата на шофьора. Вътрешното пространство също е сериозно, като е оборудвано с удобни кресла, стол с интегриран в него таблет, видеоекран за провеждане на разговори и други модерни технологии.
Модерни технологии показва и концептуалният влекач Mercedes Future Truck 2025, с който германският производител се стреми максимално да ограничи действията на водача. По този начин камионът ще се движи сам, като ще може да се използва не само на полигон, но и в реални условия със сравнително висока скорост и сериозен трафик.
Машината е оборудвана с технологията Highway Pilot, която се базира на системи за безопасност и електронни асистенти като адаптивен круз-контрол, система за следене на мъртвите зони и др. В Mercedes-Benz са на мнение, че до 10 години автопилотите на големите камиони могат да бъдат факт.
Още снимки вижте в Automedia.bg